Špeky nejsou hřích. Protikampaň odmítá tlak na štíhlost

Hubené modelky coby sexismus?

Špeky nejsou hřích. Protikampaň odmítá tlak na štíhlostNOVÉ 1
Domov
Echo24
Sdílet:

Členka hnutí Nesehnutí Kristýna Pešáková, která se angažuje v boji za ženská práva na svém blogu, vystoupila proti kampani firmy Klenoty Aurum „Šperky nejsou hřích“. Ta zobrazuje hubené a nahé modelky, které mají na sobě pouze šperky, což je podle Pešákové sexistické. Přišla tedy se svojí kontra-kampaní „Špeky nejsou hřích“.

Pešáková ve svém příspěvku vysvětluje, že nahota není to, co jí opravdu vadí. Spíše vidí problém v typu žen, s jakými se v reklamách konzument setkává. „Představují nám ideál, jak by měl náš život vypadat. To způsobuje, že jsme s takovým ideálem neustále konfrontováni a vyvolává v nás pocit nedokonalosti a nespokojenosti,“ vysvětluje.

Pešáková také upozorňuje na fakt, že podle dostupných informací páchá většina mladých dívek sebevraždu právě kvůli tomu, že na sebe cítí velký tlak zvenčí vypadat neustále dobře a hlavně štíhle. „Ženská těla jsou každodenně porovnávána, kritizována a hodnocena. Viz např. dotazování se známých žen, jak to dělají, že jsou tak štíhlé, vyvyšování žen, které již týden po porodu vypadají, jako by nikdy dítě nečekaly, a pranýřování jiných hvězd, které přibraly,“ píše Pešáková.

„A proto chystáte-li se na koupaliště, nezoufejte, špeky nejsou hřích,“ vyzývá Pešáková všechny ženy. Místo žen, ale na její výzvu zareagoval novinář časopisu Reflex J. X. Doležal, podle kterého je poselství celé kampaně naprosto zcestné.

Měly by si radši jít zaběhat, než učit toleranci k obezitě,“ píše Doležal, podle něhož jsou špeky spíše než hříchem estetickým hlavně hříchem zdravotním. „Je málo rizikovějších koníčků, než je obezita, cukrovka z tloušťky je běžnou chorobou, a obézní mají obvykle všechny představitelné zdravotní faktory v horším stavu než hubení,“ dodává Doležal.

Čtěte více: Kim Basinger si jede pro české dítě

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články