Prototyp českého metra s označením R1. Cestující ale tento vůz nikdy nesvezl - DPP
Pro pražské metro byly nakonec vybrány sovětské soupravy s označením Ečs - DPP
Hlavním projektantem české R1 byl Antonín Honzík (uprostřed). Na snímku nad projektem tramvaje T3 - DPP
Honzíkovy tramvaje T3 z počátku 60. let jezdí na některých linkách dosud - DPP
Na konci 60. let se stal Honzík hlavním projektantem vozu R1 pro pražské metro - DPP
Došlo i na montáž prototypů - DPP
Vnitřek vozu R1 - DPP
Počátkem roku 1972 do sebe při zkouškách dva vozy R1 nabouraly - DPP
Vůz se sice opravil, ale nikdy se nevyužil a chátral na vedlejší koleji - DPP
Pod Prahou začaly jezdit sovětské soupravy Ečs - DPP
Vagony ale byly těžké, takže se Nuselský (tehdy Gottwaldův) most musel zpevnit speciálními ocelovými rošty - DPP
Od roku 1978 se v metru začaly nasazovat vozy s označením 81-71 - DPP
Výrobcem byl Mytiščinský strojírenský závod - DPP
Dnešní vozy mají označení M1 - DPP
A v 90. letech se na nich konstrukčně podílel už jako důchodce i Antonín Honzík - DPP
Zpět na článek