Toyota Corolla Cross: Skutečně příjemný společník

AUTO

Toyota Corolla Cross: Skutečně příjemný společník
Rodina Corolla se rozrostla o dalšího člena – kromě sedanu, hatbacku a kombi se nabídka rozšířila o praktickou zvýšenou Corollu Cross, oplastovaný crossover s hybridním pohonem. Vyzkoušeli jsme kousek s pohonem všech kol. Foto: Toyota
10
Auto
Sdílet:

Rodina Corolla se rozrostla o dalšího člena – kromě sedanu, hatbacku a kombi se nabídka rozšířila o praktickou zvýšenou Corollu Cross, oplastovaný crossover s hybridním pohonem. Vyzkoušeli jsme kousek s pohonem všech kol.

Toyota dnes nabízí širokou a pestrou nabídku osobních automobilů, když pokrývá spektrum od městského vozítka přes manažerský sedan až po pick-up nebo sportovní zadokolku. Právě Corolla je tradičně jedním ze základních stavebních kamenů značky, výborně fungující, nenáročný model, který v pohodě poslouží i rodinným účelům.

Nová Corolla Cross může mladou rodinu zaujmout (pokud jí stačí velikost vozidla, umístěného nad výchozí C-HR a pod Rav4 a větší Highlander), ale mnohem větší úspěch prozatím slaví u starších zákazníků. Vůbec se jejich volbě nedivíme – po prvních dojmech je Corolla Cross skutečně příjemný společník, který funguje tak nějak přirozeně.

Nastupujeme do vyšší karoserie a uvnitř nás čeká normální Corolla s minimem změn. Ve finále je celý vnitřní prostor sice trochu obyčejný, ale vlastně v pořádku – na trčící displej s moderní grafikou a rychlým ovládáním si lze zvyknout a zbytku stěží něco vytýkat. Ovládací prvky jsou po ruce, pozice za volantem je přirozená, kožené čalounění sedadel příjemné a celek designově čistý. Místa na zadních sedadlech jsou dostatečná a zavazadlový prostor 487 litrů (s opravnou sadou pneumatik) splní běžné potřeby. Vysoká úroveň digitalizace se dotkla i Corolly Cross – kromě armády bezpečnostních systémů zaujme například i možnost vůz si dopředu vyhřát přes aplikaci MyT. Maličkost, ale příjemná.

Pod kapotou lze mít dvě verze prověřeného hybridního pohonu – slabší využívá atmosférický čtyřválec 1,8 litru s elektromotorem, silnější pak dvoulitr. Nejsilnější Corolla Cross nabízí celkem 197 koní hybridní síly, což při hmotnosti přes 1,4 tuny znamená schopnost pokořit stovku za 7,5 s a maximální rychlost omezenou na 180 km/h. V praxi je pátá generace hybridního pohonu skvělá – reakce na pobídku plynem jsou okamžité, bez jakékoli prodlevy. Spalovací motor se rychle dostane do otáček a souhra s elektromotory mu jde zcela bezprostředně. Jízdní zážitek je zkrátka na vysoké úrovni, pohonnému ústrojí není co vytknout. A co je hlavní, hybrid bez nutnosti dobíjení baterií kabelem je úsporný – Toyota slibuje hodnoty do 5,4 litru na 100 km, reálně se dá jezdit svižně za šest. To je velmi příjemné.

Jezdit po silnici, nebo v terénu? Obojí je možné. Na silnici se ukazuje poddajný, ale velmi čitelně naladěný podvozek. Už po prvních kilometrech bylo ku podivu, jak hezky Cross jezdí – může za to i fakt, že je teprve druhým modelem postaveným na GA-C platformě, a to rovnou po C-HR, velebeném právě pro skvělé jízdní vlastnosti. S modelem C-HR nový Cross sdílí i rozvor v hodnotě 2640 mm, ale pod celou sestavou hran karoserie nabízí výrazně praktičtější vnitřní prostor. Funkční podvozek, pocit z řízení, citlivé naladění brzd i odezva plynového pedálu – to všechno přispívá k jízdním vlastnostem nad průměrem třídy. V terénu vůz jemně a plavně překonává i nečekaně drsné nástrahy, čemuž pomáhá nejen využitelná čtyřkolka, ale i světlá výška 206 mm (a samozřejmě naladění tlumičů a také normální rozměr kol).

Corolla Cross je velmi povedený, nový globální model. O jeho ambicích (zcela oprávněných) napovídá fakt, že se kromě domovského Japonska vyrábí také v Thajsku, na Tchaj-wanu, v Brazílii, Spojených státech, v Malajsii, Číně a Jižní Africe.

A kolik že tento odolný parťák stojí? Levný není, ale to už dneska není prakticky nic. Základní verze se v rámci akce 30 let Toyoty na českém trhu prodává od 739 900 Kč ve výbavě Comfort. Jde o slabší verzi hybridu (140 k) s pohonem předních kol. Když už Corollu Cross, tak určitě s dvoulitrem a pohonem všech kol. Ve výbavě Comfort ji lze pořídit za 864 900 Kč, vrcholná výbava Premiere Edition stojí už 1 034 900 Kč.

Plusy:

Pohon, jízdní vlastnosti, spotřeba, uživatelská přívětivost.

Minusy:

Trochu fádní interiér, přecitlivělé bezpečnostní systémy.

 

 

 

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články