BMW i7 M70 – řidiče spolu s posádkou přemisťuje do paralelního motoristického světa

BMW i7 M70 – řidiče spolu s posádkou přemisťuje do paralelního motoristického světa
Za cenu přes 5,7 milionu očekáváte dokonalost. A dostáváte ji. Foto: BMW
10
Ekonomika
Jan Blažek
Sdílet:

Čistě elektrická luxusní limuzína BMW i7 M70 představuje to nejlepší od značky z Mnichova a řidiče spolu s posádkou přemisťuje do paralelního motoristického světa.

I když se říká, že elektromobil dává největší smysl u malého městského vozu, existují výjimky. Jednou z nich je BMW i7, u něhož elektrický pohon umocňuje zážitek z komfortní a mimořádně tiché jízdy. Pokud je vůz stejně jako v našem případě obohacen o sportovní paket, čímž získává označení M70, a příplatkové prvky v celkové hodnotě převyšující jeden milion korun, stává se pro posádku i okolí výjimečným úkazem.

Auto měří na délku 5,4 metru a má hmotnost 2,7 tuny – to jsou parametry, které na papíře nutí k ostražitosti. Tím spíš, když se dočteme, že nejvyšší výkon je 660 koní a točivý moment vrcholí téměř absurdní hodnotou 1015 Nm. Jenže v momentě, kdy člověk sedne za poměrně velký volant a rozjede se, zapomene, jaké auto ovládá. Už po pár kilometrech máme pocit, že je BMW minimálně o půl tuny lehčí, o půl metru kratší a o deset centimetrů užší. Díky vzduchovému podvozku, pohonu všech kol a natáčecí zadní nápravě se BMW i7 krásně vede i po klikatých okreskách a do zatáček „padá“ jedna radost. Kromě toho má v rámci skutečných rozměrů i docela dobrou manévrovatelnost ve městě.

Když k tomu všemu připočteme pohonné ústrojí s ultimativním výkonem a okamžitým nástupem tahu, je snadné tomuto kouzlu podlehnout. Problémem je, že rychlost vnímáme pouze díky číslicím na displeji, protože izolace od okolního světa je skutečně mimořádná. BMW i7 M70 má tedy sice parametry sporťáku, na stovku zrychlí za 3,7 sekundy a maximálku má 250 km/h, ale řidiče i posádku hýčká luxusem. Tahle kombinace vyžaduje jasnou mysl s dostatkem rozumu a respektu.

Po jízdní stránce má BMW i7 blízko k dokonalosti – zvládne svižnější jízdu, přitom stále poskytuje jedinečný komfort odpružení. Řízení je odtažitější, přesto zůstalo natolik komunikativní, že se autu dají dávat přesné pokyny. Brzdová soustava funguje dostatečně účinně, jakkoli je při ostřejším brzdění patrné, že nemá úplně snadnou práci. Ale tohle auto není na divočení a drsné dobrzďování na poslední chvíli, jeho charakter naopak vynikne zejména na dálnici, kde je pocitově opravdu úplně jedno, jestli jedete za kamionem, nebo se rozhodnete jet, co to dá.

A zde přichází ke slovu kapacita akumulátoru a spotřeba elektřiny, protože to jsou v konečném důsledku ty skutečné limity, které na řidiče číhají. BMW i7 má vskutku velký akumulátor s využitelnou kapacitou 101,7 kWh, což znamená, že při normální jízdě, kdy se naše spotřeba pohybovala lehce nad 25 kWh na 100 km, by mělo auto reálně zvládnout cca 400 km. To není úplně špatné, nicméně při rychlejší dálniční jízdě spotřeba výrazně roste a dojezd logicky klesá. Elektrické i7 tedy bude ideální shuttle zejména pro městský a příměstský provoz, přičemž samozřejmě zvládne i delší cestu. Kdo byl ale z předchozích spalovacích (zejména dieselových) motorizací v této řadě zvyklý drtit dlouhé hodiny německé dálnice, ten elektrickou sedmičku asi nezvolí.

Nabití zhruba na 80 % kapacity trvalo asi 25 minut, přičemž v závěru už byla dobíjecí rychlost pouze 80 kW a odhad dobití do 100 % byl dalších 40 minut u stojanu. Jinými slovy, ve svižnějším dálničním provozu se nevyhnete dobíjení každých zhruba 300 km.

Na druhou stranu není lepšího místa pro trávení času než zadní sedačky BMW i7, které kromě ventilace či masáže poskytují i jedinečný audiovizuální zážitek díky obrovskému panoramatickému dotykovému displeji Theatre Screen s úhlopříčkou 31,3 place. V kombinaci se špičkovým Bowers & Wilkins Diamond Surround systémem, o jehož kvalitách přesvědčuje cena 157 170 Kč, jde o spektakulární záležitost. Další interiérovou zajímavostí je i použití kašmírového látkového čalounění, které evokuje luxusní sedací soupravy. A kromě toho se v něm sedí lépe než v kůži.

Za cenu přes 5,7 milionu očekáváte dokonalost. A dostáváte ji.

Plusy: Jízdní komfort, dynamika, luxusní výbava.

Minusy: Kratší dojezd na dálnici, absence frunku, výše některých příplatků.

Sdílet:

Hlavní zprávy