Ford Tourneo Custom Kombi: Stále tři možnosti pohonu

AUTO

Ford Tourneo Custom Kombi: Stále tři možnosti pohonu
Nový Tourneo Custom je osobní verzí střední dodávky od Fordu, která je nabízena se vznětovým motorem, plug-in hybridem anebo jako čistě bateriová verze. Pro tento typ vozidla je nafta stále nepřekonaným pohonem. Foto: Ford
11
Auto
Sdílet:

Nový Tourneo Custom je osobní verzí střední dodávky od Fordu, která je nabízena se vznětovým motorem, plug-in hybridem anebo jako čistě bateriová verze. Pro tento typ vozidla je nafta stále nepřekonaným pohonem.

Ford vyrábí model Transit Custom v Evropě už od roku 2012. Jedná se o středně velkou dodávku primárně s pohonem předních kol, která plní roli menšího užitkového automobilu po boku většího Transitu. A stejně jako u dalších variant, i zde jsou prosklené verze, zvané Tourneo Custom. Vyzkoušeli jsme dobře vybavený kousek pro osm pasažérů, jenž stojí na delším rozvoru, označovaném L2.

Aktuální, druhá generace Transitu Custom byla představena v září 2022 a vyrábí se v turecké továrně Ford Otosan (stejně jako předchůdce). Zajímavostí je i fakt, že na stejné platformě nově vyjíždí také Volkswagen Transporter / Caravelle T7, který se vzdává koncernové platformy a využívá základ v podobě Fordu. Ostatně ve světě užitkových aut tohle není nic neobvyklého a u dodávek/pick-upů a menších primárně pracovních vozů se to děje dlouhodobě.

Co se týče karoserií a možností pohonu, druhá generace modelu Transit Custom je nabízena jako klasická panelová dodávka (bez bočních a zadních oken), a to jak se vznětovým motorem, tak jako plug-in hybrid (kombinace 2,5litrového zážehového motoru a elektromotoru), a dokonce i s čistě elektrickým pohonem. Stejnou nabídku pohonů logicky přebírá i osobní verze Tourneo Custom, přičemž největší objem prodejů patří tradičně vznětovému pohonu.

Ten pracuje se čtyřválcovým turbodieselem 2.0 EcoBlue ve dvou výkonnostních variantách – slabší nabízí výkon 150 koní a spojení s manuální převodovkou, silnější (což je případ testovaného vozidla) má 170 koní a osmistupňový automat. K dispozici je jak pohon čistě předních, tak i všech kol. Doplníme, že oba typy pohonu lze kombinovat jak s kratším rozvorem L1, tak delším L2.

Silnější vznětová verze je pro vůz stále nejlepším pohonem, pokud se nechcete zatěžovat nabíjením a chcete vůz využívat pro různé typy cest. Motor je zastudena sice trochu hlučnější, ale při jízdě neruší, dynamicky je dostatečný až do dálničních rychlostí a při běžném ježdění si řekne zhruba o 8 l / 100 km (kombinovaný provoz na dlouhou vzdálenost, zimní podmínky). Trochu slabším článkem je osmistupňový automat, který při rozjezdech a popojíždění občas trochu zmatkuje.

Co se týče vnitřního prostoru, dodávky se za posledních 15 let hodně posunuly. Až na typicky vzpřímenější a nepříliš pohodlný posez nabízí interiér všechny komfortní prvky, které potřebujete. Pravda je, že streamovanou hudbu si z hlediska kvality příliš neužijete, na dálnici je auto trochu aerodynamicky hlučnější, displej přístrojového štítu je velmi strohý, chybí mechanické ovladače topení/klimatizace a i zde je nutné vypínat otravné asistenty, ale jinak nemám co vytknout. Naopak pochvalu zaslouží dobře vymyšlené odkládací prostory, kterých je skutečně mnoho, a také vysoká variabilita osmimístného interiéru. Při dlouhé cestě oceňuji i slušná přední sedadla.

Co se týče zadních sedadel, nabízí Ford dobrou variabilitu – jsou posuvná, dá se s nimi nejrůzněji manipulovat, lze je sklápět nebo je dokonce vyjmout. U automobilu s délkou 5450 mm (verze L2) lze potom využít délku podlahy (za přední řadou sedadel, u podlahy) přes tři metry a jinak samozřejmě zavazadlový prostor podle aktuálních potřeb – záleží jen na tom, jak si sedadla posunete nebo kolik jich necháte v garáži.

Tourneo Custom nemá úplně jednoduchý ceník – má tři druhy pohonů, dvě délky rozvoru, a navíc čtyři různé výbavové stupně. Nejlevnější vznětová verze je aktuálně v akci za 913 000 Kč bez DPH, většina ostatních verzí stojí přes milion, a to průměrně kolem 1,2 milionu Kč bez DPH, přičemž tolik si Ford žádá i za elektrickou verzi. Plug-in hybrid je sice trochu levnější, ale v případě tohoto vozidla je jasnou volbou silnější turbodiesel – vybrat stačí jen rozvor, výbavu a případně čtyřkolku, pokud ji využijete.

Plusy: slušná spotřeba, vnitřní prostor, variabilita 

Minusy: lehce chaotická převodovka, akustický nekomfort v rychlostech 

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Trump vyzval Evropu, aby přestala kupovat ruskou ropu

AKTUALIZOVÁNO

VÁLKA NA UKRAJINĚ

Americký prezident Donald Trump dnes řekl evropským lídrům, že jejich země musí přestat kupovat ruskou ropu, která pomáhá Moskvě financovat válku na Ukrajině. ...

19:43

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články