Úplná svoboda na kolech. To je Toyota Hilux

AUTO

Úplná svoboda na kolech. To je Toyota Hilux
Toyota ČR si dala postavit speciální verzi oblíbeného picku-pu Hilux, který umožňuje skutečné cestování nadivoko. Foto: Toyota ČR
11
Auto
Sdílet:

Toyota ČR si dala postavit speciální verzi oblíbeného picku-pu Hilux, který umožňuje skutečné cestování nadivoko. Nemohli jsme ho nechat bez povšimnutí.

Samotný Hilux už dobře známe, a to ve všech ohledech. Víme tedy, že motor 2.8 D-4D je sice pro pohon „traktoru“ dostačující, ale šestiválec by byl vhodnější. Ten na našem trhu bohužel není. Víme také, že vnitřní ergonomie a ovládací prvky jsou v pořádku, stejně jako schopnosti v terénu nebo jejich ovládání. Víme také, že šestistupňový automat je trochu letargický, ale dá se s tím žít. A konečně, víme, že tento Hilux Double Cab Active s automatem stojí 1 087 000 Kč bez DPH.

A teď už hurá do terénu, všem je asi jasné, že s terénními pneu, nazvedaným podvozkem a ohromnou nástavbou nebude dálniční přesun moc zábavný (ač aerodynamický hluk je na nízké úrovni). Expediční Hilux totiž začíná přesně tam, kde končí většina obytných dodávek a dalších podobných aut. A hlavně díky rozsáhlým úpravám od polské firmy More 4 x 4. Bavíme se o výrazném přepracování podvozku (nová ramena, pevnější listová pera vzadu atd.), který je nyní cca o 5 cm vyšší. Nechybějí ani 17palcová kola Delta 4 x 4 Klassik s rozšiřovacími podložkami (+ 30 mm) a terénními pneu General Grabber AT3 (265/65 R17). Už to samo o sobě v terénu pomůže dost, ale Toyota šla u testovaného auta ještě dál – kromě ochranných plechů zaujme pevnostní přední nárazník s navijákem, co utáhne až 5,9 tuny, podobná ochrana proti poškození je vzadu, ale i na bocích auta.

Jisté je, že pokud hledáte své místo v divočině, tohle je auto, které vás tam bezpečně dostane. Nevadil ani rozmoklý terén, Hilux si v pohodě poradil s horskými cestami, loukami i lesem a ani nepotřeboval redukci. Na místo dojedete v pohodlí vyhřátého interiéru, s přehrávanou hudbou z vašeho telefonu a za doprovodu hrubého chrochtání objemného čtyřválce, co si řekne tak o 10 litrů na 100 km. Dynamika je slabší stránkou auta (zrychlení na stovku přes 10 s), ale ve finále spěchat nepotřebujete a Hilux vás k tomu ani nenutí.

Na místě můžete začít připravovat ohniště a využít plný potenciál obytné nástavby, kterou dodává společnost Alu-Cab, zastoupená i v ČR. Na Hilux namontovala nástavbu Canopy Camper, dostupnou v několika verzích s různým příslušenstvím. Základem je nástavba na korbu pick-upu s otvíratelnými bočnicemi a zadními dveřmi, ale také výklopná střecha, pod níž je prostor pro přespání. Nám nechybělo účinné a dobře vyřešené LED osvětlení, hodila se i markýza, která se rozevře v úhlu 270 °. Nechyběl kempinkový nábytek, ale ani venkovní sprcha s šestilitrovým bojlerem.

Možností využití Hiluxu je skutečně hodně, týdenní test s omezenými možnostmi divočiny kolem zdaleka nestačí. Každopádně to podstatné je, že celá nástavba a její součásti jsou z kvalitních materiálů, jsou pevné a dobře se s nimi manipuluje. V přístřešku se spí báječně, prostoru je dost a dvě vrstvy odolného materiálu „stanu“ brání ve vstupu nejen zimě a větru, ale i dešti. V tomto ohledu zatím nejlepší nástavba, co jsme viděli. Ocenění zaslouží logické zásuvky, dobré osvětlení, chytře rozvržené přihrádky pro další periferní spotřebiče i celková kompaktnost systému.

Tohle je přesně to auto, se kterým se nebojíte vyrazit hodně daleko a věříte, že si poradí. Podobné celkové přestavby ale logicky nejsou zrovna levná záležitost. Na první pohled se může cena cca 1 118 000 Kč za přestavbu (skoro jako samotné auto) zdát přehnaná, ale je třeba si uvědomit, že se bavíme o velmi komplexní proměně, která se netýká snad jen pohonu nebo interiéru (kde přibyly akorát terénní budíky). Cena je prostě adekvátní tomu, jakou užitnou hodnotu za ni zákazník dostane.

Hilux za 2 424 800 Kč s DPH zvládne opravdu hodně a lze si s ním představit i měsíční roadtrip po zapomenutých částech světa. Jen by nám chyběl šestiválec, zejména když konkurenční modely ho už u nás nabízejí… Tak či onak, stavba od More 4 x 4 a Alu Cab je velmi dobrým připomenutím, co všechno lze s užitkovým autem udělat a zažít.

Plusy:

Schopnosti v terénu, kvalita a funkčnost nástavby.

Minusy:

Dynamika čtyřválce, pomalejší převodovka.

 

 

Sdílet:

Hlavní zprávy