New York Times omylem psaly o „melounech na Marsu“, zprávu vymazaly

OMYL MÉDIA

New York Times omylem psaly o „melounech na Marsu“, zprávu vymazaly
Přítomnost vodních melounů na rudé planetě prokázána nebyla. Ilustrační snímek. Foto: Shutterstock
Svět

Echo24

Významné americké noviny New York Times toto úterý vydaly na svém webu bizarní článek s titulkem: „Na Marsu byla objevena pole vodních melounů, říká policie“. Text na webu vydržel asi hodinu, než ho noviny odstranily, přesto je dosud možné vyhledat jeho adresu. Podle prohlášení New York Times článek sloužil k testování redakčního systému, informuje server Futurism.

„Úřady hlásí, že příbytek ovocných mimozemšťanů může za nadbytek melounů z vesmíru,“ hlásal podtitulek článku, který je uložen v internetovém archivu archive.today. „FBI odmítla komentovat informace o melounech pršících na zem, ale potvrdila, že kiwi byly zadrženy. Tento článek je příšerně nudný,“ pokračuje text dále.

Pod článkem je navíc podepsaný Joe Schmoe, zjevně smyšlené jméno. „Vodní meloun chutnají (sic) dobře, říká policie,“ stojí nakonec v zápatí.

Dosud dohledatelný odkaz na falešný článek ve vyhledávači Google.
Dosud dohledatelný odkaz na falešný článek ve vyhledávači Google. Foto: Google

New York Times článek odstranily a nahradily ho prohlášením, že zpráva je falešná a pouze určená k testování systému. Přesto je možné ji stále najít ve většině internetových vyhledávačů. Není jasné, jak se stalo, že byla zveřejněna.

Foto: Echo24.cz