Koloběžky Lime se rozpadají, firma některé globálně stahuje

Potíže s elektrokoloběžkami

Koloběžky Lime se rozpadají, firma některé globálně stahujeNOVÉ
Elektrokoloběžky v centru Prahy Foto:

Foto: Jan Hrdlička / Echo24

1
Domov
Echo24
Sdílet:

Americká společnost Lime provozující elektrické koloběžky v řadě zemí včetně České republiky globálně stahuje z veřejného prostoru blíže nespecifikovaný počet těchto strojů. Důvodem je podle deníku Washington Post, který se zprávou přišel, skutečnost, že se koloběžky mohou po čase používání rozpadnout. Lime přitom jen týden předtím svolávala určitou část modelu Segway Ninebot, a to kvůli obavám z vadných baterií.

Podle zprávy se jedná o koloběžky konkrétně vyráběné čínskou firmou Okai. Ty se mohou za jízdy rozbít či dokonce rozpadnout. Lime je stáhne ze všech měst, kde se objevily, a nahradí je novějšími modely. Společnost však odmítla deníku přiblížit, kolik jich celkem je nebo v jakých městech světa se nacházejí. K dispozici tedy nejsou detaily ani o Praze, kde jsou koloběžky v provozu od konce září.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#brokenlimescooter #limescooter #denver

Příspěvek sdílený Mr. Pickleface (@mister_pickleface),

K pochybení podle listu došlo vinou laxního přístupu firmy k bezpečnosti. Washington Post cituje několik dodavatelů a zaměstnanců, kteří Lime na nedostatky upozornili. Jeden z pracovníků, jenž má na strasti nabíjení strojů, údajně společnost kvůli prasklinám na konstrukci kontaktoval už v září, jeden z mechaniků se zase nechal slyšet, že jeho tým ohlásil některé nedostatky a že manažeři Lime „se jimi dostatečně nezabývali“.

Že se jedná o skutečný problém, potvrzují fotografie uživatelů na sociální síti Instagram. Z reakcí lidí a ze snímků vyplývá, že problémy se často vyskytují zejména na plošině, na které člověk běžně stojí, třebaže nelze říci, jestli právě tyto kusy zkonstruoval výrobce Okai. Další stížnosti na sociální sítích míří k ohybu, kde se podlážka spojuje na konstrukci řidítek. To podle Washington Post v některých případech přiznávají i pracovníci Lime.

A reaguje už i firma. „Naprostá většina zásob Lime je vyráběna jinými společnostmi a koloběžky Okai vyřazené z provozu se nahradí novými, modernějšími modely, které jsou v oblasti bezpečnosti považovány za špičku. Neočekáváme žádné větší narušení našich služeb,“ uvedla v prohlášení.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#limescooter #limescooters Found this yesterday

Příspěvek sdílený Banannika (@banannikasdad),

Problémy jsou i v Praze

O koloběžkách Lime se hovoří i v české metropoli. Tuzemské zákony je sice vnímají stejně jako jízdní kola, lidé na nich však v rozporu s memorandem, uzavřeným v září mezi magistrátem a firmou, jezdí po chodnících a zaparkované je nechávají klidně uprostřed náměstí. Za takové chování by přitom mohli dostat až dvoutisícovou pokutu. I proto koloběžky Lime na čas mizí z ulic Prahy 2. Radnice se na tom dohodla s provozovatelem. Společnost se už rovněž zavázala k lepšímu školení svých uživatelů.

Lime Network, s. r. o. je bikesharingová společnost založená ve Spojených státech v roce 2017. Její zakladatelé vycházeli ze snah snížit závislost lidí na osobních automobilech při přepravě na krátkou vzdálenost. Vedle osmdesátky amerických měst se jejich limetkově zelená kola prohání také v Evropě a to v Curychu, Frankfurtu, Berlíně, Paříži, Madridu a Valencii. Jejich další stanicí se od konce září stala Praha.

S pomocí mobilní aplikace si koloběžku v metropoli může kdokoliv zapůjčit a zanechat tam, kam dojede. Za zapůjčení se platí 25 korun a poté dvě koruny za každou minutu. Maximální rychlost je zhruba 25 kilometrů za hodinu, o nabíjení koloběžek se starají „nabíječi“, kterým firma platí za každé nabití.

Čtěte také: Praha 2 na čas zakáže elektrické koloběžky. Porušují memorandum, míní radnice

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články