Nalákat na elektroauta také při získání řidičáku. Plánuje to německý ministr dopravy

Automat vs. manuál

Nalákat na elektroauta také při získání řidičáku. Plánuje to německý ministr dopravyNOVÉ 1
Svět
Echo24
Sdílet:

V Německu se možná blíží malá revoluce při získávání řidičských průkazů. Ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) totiž plánuje změnit systém zkoušek tak, aby uchazeč, který úspěšně absolvuje v autě s automatickým řazením, mohl řídit i manuál. Dle svých vlastních slov chce tímto krokem zpopularizovat elektrické automobily. 

Současný německý systém získávání řidičáků je dlouhý a drahý. Sestává se kromě teoretické a praktické zkoušky rovněž i z povinného kurzu první pomoci. Praktické testy jsou navíc oddělené pro vozy s automatickou a manuální převodovkou. Ministr Scheuer nyní chce právě toto rozdělení vymazat. Všichni uchazeči, kteří by úspěšně zvládli zkoušku na automatu by tak dostali povolení řídit i manuál. Stačilo by krátké zaučení.

Své rozhodnutí podle serveru Deutsche Welle obhajuje tím, že chce propagovat elektromobily. Ty totiž na rozdíl od aut s motory s vnitřním spalováním nepotřebují řazení rychlostních stupňů. Plánované opatření by rovněž zvýšilo prodej elektromobilů, jež by začaly nakupovat i autoškoly, které je dosud neměly.

Na německé silnice vyráží každým rokem čím dál více aut s automatickou převodovkou. Z vozů, které za loňský rok opustily továrny, bylo hned 47,5 procenta automatů. V roce 2008 šlo pro srovnání jen o 27,4%. 

Technické kontrolní sdružení (TÜV), které provádí teoretické i praktické zkoušky, se však postavilo proti jakýmkoliv změnám. Důvodem je obava, že by vozy s manuální převodovkou řídilo příliš mnoho řidičů, kteří nemají dostatečné znalosti a zkušenosti. 

Objevují se však i názory, které s Scheuerovým návrhem souhlasí. Například Andreas Grünewald ze Saského svazu řidičských instruktorů uvedl, že pro mnohé uchazeče je získávání řidičského oprávnění na vozy s autmatickým řízením další komplikací v už tak náročném procesu. Je třeba absolvovat zhruba šest hodin dodatečných jízd.

Nynější plán ministra Scheuera přichází jen krátce poté, co týž ministr přišel s reformou dálničních zákonů. Ta mimo jiné zvýšila bezpečí cyklistů na silnicích a také by měla zajistit, aby byli pachatelé trestné činnosti na silnicích přísněji trestáni.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

DÁLE ČTĚTE: Němci narazili s plánem vybírat mýtné. „Je to diskriminační pro cizince,“ uznal evropský soud

Sdílet:

Hlavní zprávy

Kola se točí naprázdno

KOMENTÁŘ

Před volbami málokterý politik činí velká rozhodnutí bez zřetele na reakci veřejnosti. Takže když se ministr dopravy Kupka rozhodne oznámit tři týdny před ...

00:06

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články