1 editorial

Štvanice na Scrutona

Témata:

Už delší dobu dostáváme z Velké Británie znepokojivé zprávy, z nichž přichází stejný pocit, jako když se začala prosazovat jedna a jediná správná ideologie. A kdo jejímu diktátu nevyhovuje, musí z kola ven.

Nejčastěji se mluví o kulturní válce, kterou rozpoutali propagandisté převážně z levicových médií. Jde jim o to, aby z veřejného života odešli ti, kteří nevyhovují parametrům politické korektnosti, která má v Británii snad nejextrémnější podobu. Tlaku nejsou vystaveni jen veřejně vystupující lidé konzervativního smýšlení, ale i obyčejní poddaní. Britská policie má svůj speciální oddíl, který se zaměřuje na veřejně vyslovené názory – nejde o ty nejhrubší rasistické projevy, jež známe od nás a které si odsouzení zaslouží, na ostrovech máte problémy, už když odmítáte ideologii LGBT+.

Již několik měsíců je systematickým útokům vystaven současný nejvýznačnější žijící britský filozof, estetik a politolog Roger Scruton, dobře známý i u nás. Pomáhal s organizováním přednášek zahraničních filozofů na tajných seminářích, které pořádali disidenti, odpůrci komunistického režimu, sám na ně do Československa jezdil. Po revoluci to byl jeden z knižně nejpublikovanějších autorů mezi současnými mysliteli. Dostalo se mu za to několik ocenění, mimo jiné také medaile Za zásluhy, kterou mu udělil Václav Havel.

Minulý týden byl Roger Scruton odvolán z neplacené funkce předsedy vládní architektonické komise. Důvodem samozřejmě nebyla nekompetence, ale systematický tlak levicové úderky v britských médiích. Média se neštítila použít metod fake news a překrucování výroků, které sama tolik odsuzují, když někdo narušuje čistotu jejich ideologie. Nakonec tato metoda byla úspěšná a využil jí George Eaton z týdeníku New Statesman, který se Scrutonem pořídil rozhovor. Ještě před publikováním začal Eaton přes Twitter vypouštět části výroků z rozhovoru, které samozřejmě vyznívaly jinak, když byl rozhovor uveřejněn. K odsouzení, tedy rezignaci Scrutona ale stačily jen zkreslené výroky z Twitteru.

Samozřejmě tady nejde o předsednictví v nějaké komisi, ale o dokonání exekuce na základě zákeřných metod. Je to děsivé i pro vazby, jež Roger Scruton měl na Českou republiku – jeden z prvních rozhovorů v Týdeníku Echo byl právě s ním.

Pro aktuálnost a porozumění kontextu doby, kterou si ještě pamatujeme, jsme se na pětasedmdesátiletého filozofa obrátili znovu. Minulý týden se s Danielem Kaiserem domluvil na novém interview, po několika dnech ale Roger Scruton Danovi napsal, že už má toho všeho kolem sebe dost, a rozhovor odložil. Věříme, že to přejde a že se vrátí, a to i v rozhovoru pro naše čtenáře.

Echo Komplet

2 999 Kč

Získejte to nejlepší za méně jak 40% ceny! Díky tomuto balíčku si užijete unikátní web bez reklam EchoPrime, denní komentáře Echo24 a Týdeník Echo jak v digitální, tak v tištěné podobě

Více info

/
vydavatel a šéfredaktor

Vystudoval literární vědu na FPF Slezské univerzity v Opavě a masovou komunikaci na FSV UK v Praze. Začínal v regionálním tisku jako kulturní redaktor, od začátku studií v Praze (1994) pracoval jako redaktor Lidových novin. Na jaře roku 1996 nastoupil jako politický reportér do televize Nova. Po dvou letech z televize odchází do vydavatelství Stratosféra, aby založil a vedl svůj první časopisecký projekt, titul Spy. Časopis, který byl koncipován jako politický tabloid, opouští po necelém roce. Pracuje opět pro televizi Nova a v polovině roku 1999 je jmenován ředitelem tisku a PR TV Nova. V červnu 2000 se stává šéfredaktorem časopisu Týden. Za jeho působení se zvedl prodaný náklad časopisu Týden trojnásobně (z 16 200 v roce 2000 na 57 800 v roce 2003), Týden získává ocenění Časopis roku. V roce 2002 zakládá časopis Instinkt a stává se mediálním ředitelem vydavatelství Mediacop. Časopis Instinkt po roce úspěšného vydávání získává ocenění Hvězda roku. Z vydavatelství Mediacop odchází v lednu 2009 do představenstva mediální skupiny MAFRA, kde byl tři roky zodpovědný internetové aktivity skupiny a deník Lidové noviny, jehož byl zároveň šéfredaktorem. V polovině listopadu 2013 z Mafry odchází. Počátkem roku 2014 zakládá vydavatelství Echo Media a.s., která vydává internetový deník Echo24.cz.

Názory Více

Online zprávy Více

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.