Šarm i pohodlí.To je DS 9 Performance Line

AUTO

Šarm i pohodlí.To je DS 9 Performance Line
Očekávaná vlajková loď francouzské značky DS konečně dorazila. Foto: DS Automobiles
10
Auto
Sdílet:

Očekávaná vlajková loď francouzské značky DS konečně dorazila. Sází na neokoukaný design, luxusně pojatý interiér a komfortní jízdní zážitek. Vyzkoušeli jsme zážehovou variantu ve výbavě Performance Line.

DS 9 stojí na prodloužené platformě modelu Peugeot 508, ovšem výrazně přepracované. A to jak technicky, tak vizuálně. Na ozdobách se nešetřilo – rozměrná maska chladiče zaujme stejně rychle jako světlomety s efekty otočných elementů, zajímavostí je lišta na přední kapotě, která končí znakem DS uprostřed dravého předku. Ozdobné lišty najdeme i vzadu, efektní oranžová poziční světýlka na C-sloupcích odkazují na původní Citroën DS.

Hladké boční linie dokreslují zapuštěné kliky, které se vysouvají v momentu, kdy se s klíčkem přiblížíte k vozu. Zvenku není možné si velký sedan splést s čímkoli jiným a avantgarda pokračuje i v interiéru. Ten je zaplněný luxusními materiály a originálními tvary. Stejně jako v případě Peugeotu 508 je posádka vpředu obložena tvary, ale odkládacích prostor je dostatek. Vzadu je místa požehnaně (při celkové délce 4934 mm pomáhá i rozvor 2895 mm), a to ve všech směrech. Pod klasickým víkem sedanu najdeme 510 litrů dobře využitelného prostoru.

Interiér je digitální – originální přístrojový štít nabízí řadu nastavení a preferencí, rozměrný středový dotykový displej slouží k ovládání všech podstatných prvků a samozřejmě konektivity (DS 9 je vybaveno klasickými USB). Infotainment funguje povětšinou celkem normálně, nastavení klimatizace či dalších věcí vyžaduje trochu víc pozornosti než v případě klasických tlačítek.

Velmi pohodlná sedadla s celkově uklidňující atmosférou luxusního interiéru vzbuzují očekávání komfortního jízdního zážitku. Tomu odpovídá i nabízená motorizace: civilizovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, samozřejmě přeplňovaný turbodmychadlem. Celkový výkon dosahuje hodnoty 225 k a 300 Nm točivého momentu. Na přední kola ho přenáší hladká a nerušivá osmistupňová automatická převodovka. Ve velkém reprezentativním sedanu typu DS 9 skutečně řidič nevyžaduje manuální řazení – nejlepší je nechat práci na automatice. Motor má příjemný výkon i projev, potěší vyváženým chodem, skvělým odhlučněním i slušnou dynamikou: zrychlení na stovku zabere 8,1 s a maximální rychlost činí 236 km/h.

Jakmile souzníte s dobře odhlučněným pohonem a vyjedete, potěší vás nejen hladký přenos síly, ale i očekávaný komfort podvozku – vždyť co by to bylo za francouzský vůz, kdyby neuměl plout silnicí! Příplatkový adaptivní podvozek (40 000 Kč) necháváme v komfortním režimu, protože mu svědčí nejvíc. Jízda po okreskách odhaluje příjemné naladění podvozku a jeho kvalitní odhlučnění. Ani 19palcová kola nezpůsobují zbytečné napětí, sedan plavně překonává nerovnosti a ani nevzbuzuje touhu po nějakém sportování. Dojem pohodlí umocňuje i hodně přeposilované řízení.

Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu kolem 7 litrů na 100 km, prakticky se dá jezdit za necelých 8 l, ve městě za malinko víc. Vzhledem k hmotnosti 1615 kg očekávaná hodnota, která nikoho neurazí. Po pár dnech si zvykáme na neobvyklé detaily – například zmíněné nízko umístěné kliky dveří či stahování oken na středovém tunelu – a pomalu se sžíváme i se systémem infotainmentu. Ten by si možná zasloužil nějakou tu optimalizaci – lišta rychlé volby občas pomalu reagovala –, ale jinak jsme s ním neměli zásadní nedorozumění.

DS 9 je nabízeno s pětiletou zárukou a ve dvou výbavách: Performance Line a luxusnější Rivoli. Testovaná nižší výbava zcela dostačuje a cenu 1 325 000 Kč výrazně nenavýší ani pár příplatků. Kromě představené verze jsou v nabídce i tři hybridní motorizace, nejsilnější s výkonem až 360 koní (a elektromotorem na zadní nápravě, takže s pohonem 4x4).

Vůz kombinuje originální francouzský avantgardní designový styl s komfortním jízdním zážitkem, což jsou přesně hodnoty, díky nimž můžeme na českých silnicích očekávat jeho přítomnost. Vystupuje z davu, ale zároveň nepůsobí agresivně.

Plusy:

Komfort podvozku, motor a převodovka, kvalita interiéru.

Minusy:

Občas pomalu reagující infotainment, zbytečně masivní středový tunel.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Špatné rande, nebo sexuální napadení?

KOMENTÁŘ

Ne „proč“, ale „proč teď“? není mizogynní, ale naopak racionální reakce na obvinění Filipa Turka za sexuální agresi. Násilí na bývalé partnerce, kterého se měl ...

00:08

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články