11 Volkswagen Polo R-Line

Volkswagen Polo R-Line: Beránek v kůži vlčí

autotest

Témata: ,

Aktuální šestá generace oblíbeného Volkswagenu Polo opět přijíždí na platformě MQB a v duchu aktuální situace chce zaujmout hlavně tříválci. Daří se jí to?

Nové Polo je stále dost čerstvé – představeno bylo loni v Berlíně a prodává se teprve rok. Změny a vylepšení se dotkly téměř všech oblastí od prostoru pro cestující přes motory až po technologie. Základním motorem se stal litrový benzinový tříválec, který nabízí výkon 65 a 75 koní v atmosférické verzi a 95 a 115 koní v přeplňované verzi TSI. Kromě toho je k dispozici též verze na CNG o výkonu 89 k. Silnější čtyřválec 1,5 l TSI EVO nabízí 150 k, vrcholem je dvoulitrové TSI v ostře laděném Polu GTI. Abychom byli kompletní, naftu reprezentuje čtyřválec TDI 1,6 litru o výkonu 80 či 95 k.

U nás je nabízen přeplňovaný tříválec, turbodiesel a model GTI. A existuje zde také jedna výbavová varianta, která si bere od každého něco. Jmenuje se R-Line, v testované verzi se sedmistupňovou převodovkou DSG je nejdražším Polem (vyjma GTI). Proč? Zejména kvůli výbavě. R-Line totiž vypadá „skoro“ jako GTI, ale přitom má pod kapotou litrový motor. Je skutečným beránkem v rouše vlčím. Působí totiž velmi efektně (i díky příplatkovým 17palcovým
kolům), ale přitom nedosahuje očekávané dynamiky.

Testovanému vozu musel k pohonu stačit motor 1.0 TSI o výkonu 115 k, což při delším ježdění nekorespondovalo s jeho vzhledem, ale motor sám o sobě se ukázal pro běžné ježdění jako dostatečný (0–100 km/h za 8,5 s, maximální rychlost 200 km/h). Ovšem jeho spotřeba značně kolísala dle zatížení – uměl jezdit za 5,5 l / 100 km, ale také za 8,5 l / 100 km. Převodovku DSG bychom do malého vozu nedoporučili, a to nejen kvůli zbytečně vysokému příplatku – její sladění s malým motorem není ideální, což je znát zejména při rozjezdech, ale i občasným zmateným přeřazováním. Vnitřní prostor udělal při generační výměně výrazný krok dopředu. Verze R-Line potěší sportovně laděnými doplňky a velmi dobrými základními sedadly, ale i běžné verze nabízejí výbavu z aut vyšších tříd. Zjednodušeně řečeno: vše se točí kolem displejů, konektivity a bezpečnosti. Displeje jsou dva, jeden nahrazuje přístrojový štít a umí zobrazit například navigaci přes celou plochu (což je velmi praktické a koncernová navigace obecně patří k těm nejlepším na trhu), druhý je tradičně uprostřed palubní desky. Zajišťuje snadný a rychlý přístup k info- a zábavním systémům, které dovolují využívat například funkce MirrorLink, Android Auto či Apple CarPlay. A mnoho dalšího.

Druhou novinkou je široká nabídka asistenčních systémů, mezi které patří brzdný systém s funkcí rozpoznání chodců, automatický parkovací asistent, adaptivní tempomat s funkcí stop and go či sledování vozidel v mrtvém úhlu. V seznamu příplatků nechybějí adaptivní tlumiče nebo full-LED světlomety. Na malý vůz velmi slušná nabídka výbavy…

Jelikož vůz na délku poprvé překonal hranici čtyř metrů a je i o poznání širší než předchůdce, interiér je prostornější. V řeči čísel je to patrné zejména u zavazadelníku – 351 litrů proti 280 je slušný skok ve prospěch převozních vlastností. Dobré je, že dozadu si celkem pohodlně sednou dva dospělí. I když je Polo větší, je snad ještě obratnější než minulá generace. Příjemně se řídí, ochotně zatáčí (svůj vliv na neutrální chování má jistě i lehký tříválec) a díky vrozené agilitě jsou jízdní vlastnosti bezpečně čitelné.

R-Line je zvláštní výbava. Je určena pro někoho, kdo má čerstvý řidičský průkaz, chce mezi přáteli vypadat cool, a přitom jeho sponzoři (rodiče) nechtějí, aby hned sedlal silný vůz (GTI). V takovém případě proč ne – Polo R-Line vypadá stylově, hezky jezdí, hodně toho odveze, a navíc je zaplněno řadou moderních vychytávek. Sponzor jen musí počítat s tím, že vyvoněná verze něco stojí – testovaný vůz konkrétně 703 500 Kč s DPH. Když ale omezíme výbavu a vynecháme DSG, 468 900 Kč není za R-Line Highline špatná cena.
 

Plusy: jízdní vlastnosti, interiér, technologie.


Minusy: převodovka DSG, dynamika tříválce.


Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.