Čas na důkladnější test nejsilnější verze roadsteru GT. Pořádná elektrická show
AUTO
Po prvních jízdách a strohém představení nového Cybersteru od původně britské, nyní čínské značky MG přišel čas na důkladnější test nejsilnější verze roadsteru, zvané GT. Už víme, jaká specifika skrývá futuristický elektromobil za 1,75 milionu korun.
Značka MG byla v minulosti proslavená zejména otevřenými sportovními vozy, které definovaly pojem britský roadster. Ačkoli dnes nabízí převážně levná kompaktní SUV a malá městská auta, ať už benzinová, plug-in hybridní, nebo čistě elektrická, ke zlepšení image se zejména pro náročné evropské zákazníky hodilo něco extrémnějšího – i proto vznikl Cyberster, čistě elektrický roadster, který připomíná britské kořeny značky.
Vůz je nabízen ve dvou verzích: slabší Trophy nabízí jeden elektromotor, silnější GT pak dva synchronní elektromotory. Po vyzkoušení slabší verze, která ovšem dynamicky pro běžné potřeby postačuje, jsme důkladně projeli také silnější verzi GT s elektromotorem na každé nápravě. Vůz s pohonem všech kol nabízí celkový výkon 510 koní, vyvážení 50 : 50 a velmi zajímavou dynamiku, protože zrychlení na stovku zabere pouhých 3,2 s. Maximální rychlost je pak omezena na 180 km/h, ačkoli z hlediska výkonu a aerodynamiky by vůz jistě zvládl mnohem víc.
Designově je Cyberster poutačem pozornosti všude, kde se objeví. Ať už zaujme nízkým a širokým postojem na silnici – při délce 4535 mm má šířku 1913 mm (bez zrcátek) a vysoký je pouze 1329 mm –, zadními světlomety ve tvaru šipek, či dveřmi, které se vyklápí šikmo nahoru. Tento prvek sice pomáhá v těsných místech, ale jeho elektrické ovládání není dokonalé, protože čidla občas registrují překážku, i když v cestě nestojí. Celý proces otevírání a zavírání dveří je trochu pomalejší, než by si člověk při běžném používání přál. Výhodou jsou tři různá, správně umístěná tlačítka pro ovládání tohoto zajímavého řešení.
Stejně jako exteriér je i interiér extra moderní, definovaný zejména fajnovými sportovními sedadly a hezkým multifunkčním volantem, ale také čtyřmi různými displeji. Jejich funkce a ovládání bychom neoznačili za zrovna intuitivní, ovládání jednotlivých prvků vyžaduje docela dost zvyku. Fajnová je plátěná střecha, kterou lze stáhnout do rychlosti 50 km/h a funguje skutečně rychle. S nataženou střechou do vozidla lehce profukuje ve vyšších rychlostech, ale naopak jízda bez střechy s vytaženými okny je překvapivě klidná. Jelikož pod přední kapotou jsou jen plasty, elektromotor a viditelné závěsy kol, jediný zavazadlový prostor zůstává vzadu a nabízí slušných 250 litrů. Reálný dojezd je samozřejmě nižší než slibovaných 443 km, zejména v zimních podmínkách. Baterie má kapacitu 77 kWh a umí se nabíjet rychlostí až 144 kW.
S celkovým točivým momentem 725 Nm, které elektromotory trochu nejasným způsobem rozdělují mezi kola, je trakce slušná pouze na suchém povrchu. Na mokru je třeba výkon dávkovat skutečně citlivě, což není vzhledem k odtažitému stylu úplně lehké. Stejně jako u většiny elektrických aut (snad vyjma Porsche Taycan z úplně jiné kategorie) je i Cyberster z hlediska jízdních vlastností či zážitku za volantem bohužel trochu plochý. V řízení se dávno nebavíme o citu, okamžitý a neregulovaný přenos točivého momentu na kola nepřispívá k jízdní radosti ani jistotě, tlumiče v kombinaci s 20palcovými koly a nízkou pneumatikou nezvládají nerovnosti příliš dobře a z řízení není moc jasné, kde jsou hranice vozidla, které umí být pekelně rychlé. Režim Supersport na volantu umocňuje hlavně dynamiku, ale jinak nemá moc smysl.
MG Cyberster je zkrátka showcar, které přitahuje extrémní pozornost, takže může být docela snadno proměněn v mobilní reklamu nějaké moderně smýšlející firmy. Pokud po něm nebudete chtít jízdní radost jako v Lotusu, Alpine nebo Porsche, funguje vlastně příjemně a na první pokus není špatným počinem. Ceník je přehledný, příplatků jen pár. Základní cena slabšího Trophy (340 k) činí 1 639 000 Kč, silnější GT pak vyjde na 1 759 000 Kč. Ideální by bylo, kdyby stál alespoň o pár set tisíc méně.
Plusy: dynamika, stahovací střecha, styl a image
Minusy: pomalejší dveře, tvrdý podvozek