Facebook se snaží mírnit skandál. Má uživatelům zlepšit kontrolu nad jejich daty

ZMĚNY NA FACEBOOKU

Facebook se snaží mírnit skandál. Má uživatelům zlepšit kontrolu nad jejich datyAKTUALIZOVÁNO
Mark Zuckerberg Foto:

FOTO: shutterstock.com (Ilustrační foto)

1
Svět
Sdílet:

Facebook dnes představil nová opatření, jež mají uživatelům zajistit lepší kontrolu nad informacemi, které o nich tato sociální síť schraňuje. Reaguje tak na skandál s neoprávněným použitím uživatelských údajů.

Opatření zahrnují například zjednodušení nabídky pro nastavení v mobilních zařízeních či nové nástroje, které uživatelům usnadní vyhledávání dříve sdílených informací a jejich smazání.

Nastavení bude centralizováno a soustředí informace, které byly dříve rozesety na asi 20 různých místech platformy. Facebook také uživatelům usnadní přístup ke všem údajům, které o nich má k dispozici, a umožní jim procházet je podle kategorií. Nový nástroj pro přístup k informacím lidem usnadní přenos dat do konkurenční sítě, jak vyžadují nová pravidla EU pro ochranu soukromí (GDPR), která vejdou v platnost v květnu.

„Existuje mnoho způsobů, jak svá data kontrolovat,“ píše v prohlášení Erin Egan, která má ve společnosti Facebook na starosti politiku ochrany soukromí. Dodává však, že musí lidé nejdříve pochopit, kde je najít a jak je využívat. Celý text prohlášení si můžete přečíst zde.

„Počínaje dneškem představujeme výuková videa, která vám pomohou získat informace o důležitých prvcích ochrany soukromí,“ stojí dále v prohlášení. Díky videím by měli uživatelé lépe pochopit, jak kontrolovat, které informace Facebook využívá pro cílenou reklamu, či co se stane, když dojde ke smazání účtu.

Společnost Facebook se v posledních dnech ocitla v centru pozornosti kvůli zprávám, že britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o 50 milionech uživatelů facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016.

Některé velké společnosti nenechaly tuto událost bez reakce. Známý americký podnikatel Elon Musk smazal z Facebooku oficiální stránky svých firem Tesla a SpaceX. Americká softwarová společnost Mozilla a německá banka Commerzbank na této síti přerušily reklamu. Z Facebooku se také rozhodl odejít legendární časopis Playboy.

„Poslední týden ukázal, jak mnoho práce ještě musíme udělat ve snaze pomoci lidem pochopit, jak Facebook funguje a jaké mají možnosti ohledně svých údajů,“ uvedla Erin Egan.


Čtěte dále: ‚Mynář sám o prověrku žádal. Ví, že je nutná.‘ U kancléře by to měla být povinnost

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Kola se točí naprázdno

KOMENTÁŘ

Před volbami málokterý politik činí velká rozhodnutí bez zřetele na reakci veřejnosti. Takže když se ministr dopravy Kupka rozhodne oznámit tři týdny před ...

00:06

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články