Šmejdi mění taktiku, přesouvají se na internet, více volají

nová taktika v nabízení zboží

Šmejdi mění taktiku, přesouvají se na internet, více volajíNOVÉ 1
Domov
Sdílet:

Předváděcích akcí v ČR loni ubylo, jejich provozovatelé je přesouvají na internet nebo do nabídek po telefonu. „Šmejdům“ loni uložila Česká obchodní inspekce (ČOI) 72 pokut v celkové hodnotě 22,2 milionu korun, což je o 7,5 milionu meziročně méně. Inspekce v loňském roce zjistila porušení zákona u 29 procent všech kontrolovaných předváděcích akcí, v roce 2016 to bylo 76 procent. ČOI to uvedla v tiskové zprávě.

Nejvyšší pokuty v celkové výši devět milionů korun dostala společnost BNM-Medical Czech. Organizátoři akcí většinou nedodrželi povinnost řádně pořádání akcí ohlásit. Firmě Worm inspekce uložila sankce v celkové výši 4,3 milionu korun, převážně za nekalé obchodní praktiky.

Česká obchodní inspekce uskutečnila v roce 2017 celkem 107 kontrol. „Dobrou zprávou pro spotřebitele je, že ČOI zaznamenala v minulém roce pokles pořádání klasických předváděcích akcí. Přestože došlo k výraznému omezení konání těchto akcí, budou kontroly pokračovat i v roce 2018, jelikož oběťmi jsou převážně senioři,“ dodal ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Ve 25 případech inspekce při kontrolách zjistila, že organizátor prodejní akci dopředu nenahlásil, v osmi případech bylo použita některá z forem nekalých obchodních praktik. Ve 12 případech pak pozvánka neobsahovala časový harmonogram akce.

To, že klesá počet tradičních předváděcích akcí, je podle inspekce patrné i z počtu stížností spotřebitelů, kterých inspekce dostala předloni 281, v roce 2017 pouze 51.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články