Rozvoz jídla bojuje s extrémním náporem. Na objednaný nákup se čeká několik dní

Vytížené on-line supermarkety

Rozvoz jídla bojuje s extrémním náporem. Na objednaný nákup se čeká několik dníNOVÉ
Společnost Rohlík.cz Foto:

Foto: Rohlík.cz

Domov

Češi kvůli obavám z šíření nemoci Covid-19 mnohem více nakupují potraviny přes internet. Firmy, které jim nákup rozváží, ale nejsou schopny na tak extrémní nápor rychle reagovat. Nákupy k zákazníkům dovezou v lepším případě po několika dnech. Například Tesco je dokonce tak vytížené, že nejbližší termín pro dovoz potravin zákazníkům domů uvádí až konec nadcházejícího týdne, tedy konec března.

Česko je od nedělní půlnoci v karanténě. Obchody s potravinami jsou sice i nadále otevřené, ale častý nedostatek trvanlivého jídla na pultech a obavy z nakažení vedou občany k využívání alternativních cest k nákupu potravin.

Extrémně velký zájem o rozvoz nákupu tak aktuálně zažívají společnosti jako Rohlík.cz, Košík.cz nebo Tesco. Problémem však je, že řidiči těchto firem jsou natolik vytíženi, že si zákazníci na svůj nákup musí počkat i několik dní či dokonce týdnů.

Nejhůře je na tom s rozvozem jídla supermarket Tesco. K pondělnímu poledni se jako nejbližší termín pro přivezení nákupu zákazníkům nabízí sobota 28.3., tedy až za 12 dní. Termín je navíc spíše výjimkou, neboť nadcházející dny je rozvoz znovu nedostupný. Více volných termínů nabízí Tesco až od 1. dubna, tedy až za dva týdny.

Foto:

EchoPrime

Firma Košík.cz k pondělnímu dopoledni ještě na svých stránkách uváděla, že má k rozvozu jídla volné některé odpolední časy v pátek 20.3. Po poledni byly však i tyto časy již obsazené a od soboty již zákazníkům není umožněno zobrazit si nadcházející dny.

O moc lépe na tom není ani společnost Rohlík.cz. Ta ještě v pondělí ráno měla volné časy na dopoledne ve čtvrtek 19.3., ale i tyto termíny šly rychle na odbyt. Odpoledne již Rohlík.cz nenabízel žádný volný termín. Nabídka na následující tři dny byla kompletně vyprodaná. Zákazníci tak museli čekat až se večer zobrazí termíny pro pátek, kterých rychle ubývá.

„Na takový nápor nejsme vybavení,“ přiznává šéf Rohlík.cz

Online supermarkety Rohlík.cz a Košík.cz hlásily, že od zavedení nouzového stavu v minulém týdnu u nich lidé začali opět mnohem více nakupovat. První vlnu firmy zažily již v předešlých týdnech a v únoru. Vzhledem k obřímu zájmu o rozvoz nákupu tak stránky těchto serverů občas padají a navíc jsou některé produkty často vykoupené.

To ve videu zmiňuje i zakladatel a ředitel Rohlík.cz Tomáš Čupr. Ten zároveň i říká, že jej mrzí aktuální dlouhé prodlevy trvající několik dní mezi objednávkou a dovozem potravin. „To co mě mrzí nejvíc, je že nedokážeme držet náš doručovací standard, což je doručení do pár hodin,“ sdělil ve videu Čupr s tím, že na takový nápor firma není vybavená.

Tomáš Jeřábek z firmy Košík.cz například pro server MediaGuru.cz uvedl, že mají dvojnásobně více nových zákazníků, ale že zároveň nestíhají. „Kdybychom měli kapacitu, rozvážíme více než jednou tolik. Roste to geometrickou řadou,“ řekl Jeřábek.

Premiér Andrej Babiš (ANO) i ministr zemědělství Miroslav Toman (ČSSD) opakovaně občany ujišťují, že je k dispozici dostatek potravin a není třeba hromadně skupovat potraviny. Po potravinách je ale obrovská poptávka zejména v maloobchodech a nyní i tedy na online supermarketech.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Potravin je dost, uklidňuje vláda. Obchody přesto zažívají nápory, lidé totiž doma více vaří