Mercedes-Benz E: Touha po brutální dynamice

Mercedes-Benz E 63 AMG 4MATIC+

Mercedes-Benz E: Touha po brutální dynamiceAUTOTEST 10
Auto
Sdílet:

Pátá generace Mercedesu třídy E přišla na trh před dvěma lety a dnes už je samozřejmě nabízena i v nejsilnější verzi, zvané E 63 AMG S. Zjistili jsme, co všechno za nemalé peníze nabízí.

Aktuální třídu E jsme si oblíbili zejména díky jedinečnému pocitu komfortu, který doprovází posádku po celou dobu jízdy. I běžnější verze se šestiválci potěší velmi dobrou dynamikou, ale pokud se chcete stát součástí nejrychlejší rodiny na planetě, zajímá vás právě verze označená jako AMG. Kromě vnějších rozeznávacích prvků, mezi kterými vynikají rozšířená, svalnatá karoserie, výrazná kola skrývající mohutné brzdy či efektní výfuková soustava, je tím nejzajímavějším motor a pohon všech kol.

AMG není jen upravenou verzí obyčejného auta, dvorní úpravce mercedesů šel ještě dál. Zcela přepracovaný je pohon všech kol, devítistupňová převodovka s možností manuálního řazení a vrcholné verzi je samozřejmě vyhrazen i pořádný motor. V tomto případě osmiválec o objemu 4 litrů, jemuž k výkonu 612 koní pomáhá dvojice výfukových turbodmychadel. Co se týče dynamiky, je jedním slovem dechberoucí. I přesto, že kombi vyšší střední třídy váží dvě tuny, na stovku zrychlí za doprovodu omamného pocitu akcelerace za 3,6 s. A to není vše, na hranici 200 km/h se v režimu Race s funkcí launch control dostane za 7,6 s! Na přání se umí rozjet až na 300 km/h. Netřeba dodávat, že pružná síla osmiválce je neskutečná a chuť zrychlovat vás bude překvapovat pořád dokola… Slibovaná spotřeba 9,4 l / 100 km je z říše snů či zbožných přání, reálných je zhruba 12 litrů až hodně přes dvacet, pokud využíváte možnosti.

Převodovka zaslouží pochvalu za svou rychlost a schopnost přenášet na kola točivý moment 850 Nm. Pokud máte k dispozici okruh nebo dostatečně velkou asfaltovou plochu, můžete vyzkoušet režim drift, který odpojuje kola přední nápravy a dělá z E 63 čistou zadokolku. Se skvěle sladěným pohonným ústrojím souvisí i brzdová soustava, která tvrdě pracuje na zpomalení hmoty. Je vhodné připlatit si za karbon-keramický systém. Proti běžnějším modelům řady E je vrcholná verze výrazně tužší, a to ve všech ohledech. Při některých situacích je vůz skutečně dost tvrdý, ale to je v pořádku, protože svými výkony a schopnostmi zasahuje do třídy supersportů.

A nelze zapomenout, že přitom nabízí plnohodnotnou praktičnost velkého kombi. Zavazadlový prostor má 640 až 1820 litrů, je dobře přístupný a využitelný. Jistěže cestující vpředu i vzadu jsou hýčkáni kvalitními materiály a obklopeni luxusem. Přední komfortní sedadla bychom ovšem vyměnili za sportovní (testovaný model je neměl), protože kožená plocha sice nabízí komfort, ale sedadlům chybí boční vedení, což může někomu vadit. Zcela v souladu nejsme ani s novým konceptem ovládání využívajícím dva ohromné displeje v palubní desce. Za intuitivní ho nelze považovat, ale z hlediska funkčnosti (pokud odhalíte systém ovládání) nabízí vše, co u vyšší střední třídy prémiového výrobce očekáváte. To samé platí i o armádě více či méně šikovných a využitelných bezpečnostních systémů, v praxi je příliš nevyužíváme, protože se raději věnujeme řízení a pozornost směřuje k tomu, abychom do cíle dorazili bezpečně.

E 63 AMG S ohromí hlavně svými dynamickými schopnostmi. Motor je skutečně šperk, vynikající nejen svou chutí do otáček, ale i ostrým zvukem výfukového systému (zejména v režimech Sport či Sport Plus). Podvozek sestává z dvojitých příčných ramen vpředu a víceprvkového zavěšení vzadu. Pérování zajišťují vzduchové tříkomorové měchy v kombinaci s aktivními jednoplášťovými tlumiči. Celek funguje čitelně a nerovnosti zvládá až na výjimky velmi dobře.

Verze E 63 AMG stojí minimálně 3 293 620 Kč, ve verzi S pak 3 471 490 Kč (s DPH). S příplatky se snadno dostanete na 4 miliony Kč, a stejně nebudete mít všechno. Je to drahá legrace, ale výkony vozu jsou velmi přesvědčivé. O tom, že si podobné superkombi najde své zákazníky, netřeba pochybovat.

Plusy:
Dynamika, motor, pohon všech kol.

Minusy:
Boční vedení sedadel, sériové brzdy, ovládání infosystému.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články