BMW X7: Vrcholný komfort

BMW X7

BMW X7: Vrcholný komfortautotest 10
Auto
Sdílet:

BMW vstoupilo s modelem X7 do segmentu full-size SUV skutečně sebevědomým způsobem. Vrcholné naftové verzi těžko něco vytknout…

Když se s X7 poprvé seznámíte, překvapí vás svou robustností, která zejména z předního pohledu dává okolí na odiv svou dominanci. Masivní hranatý vůz s výraznou maskou chladiče měří na délku 5,1 metru a dva metry na šířku, takže ho zkrátka nelze přehlédnout. Je jasné, že těmito rozměry patří spíš na americké silnice než na točité české okresky, ale pokud máte velkou rodinu, právem vás může zajímat.

V nabídce jsou pouze šesti- a osmiválcové verze, přičemž testovanou M50d (naftový vrchol) pohání řadový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly. Dosahuje působivého výkonu 400 k a hlavně vyniká točivým momentem 760 Nm, což i při hmotnosti kolem 2,5 tuny stačí ke zrychlení na stovku za 5,4 s. V praxi je motor naprosto úchvatný svou okamžitou reakcí, chutí do otáček i pružnou dynamikou, kterou byste od podobného mastodonta možná nečekali. Běžné ježdění navíc zvládá se spotřebou kolem 8–9 litrů. Že by dieselům v rozvíjející se konkurenci různých hybridů pomalu docházel dech? Tady to tak nevypadá…

BMW X7 M50d nevyniká pouze dynamicky, ale je zároveň vrcholem luxusní představy mnichovské preciznosti. Interiér je doslova nabitý nejmodernějšími asistenčními systémy, téměř neomezenými možnostmi konektivity a intuitivního ovládání (hlas, gesta, soustava displejů). Většinu těchto moderních prvků už z BMW známe, ale X7 nás kromě skutečně vysoké míry vnitřního komfortu potěšilo také prostorností a variabilitou.

Řadu odkládacích prostor a chytře vyřešených míst jsme čekali, ale příjemné jsou možnosti sedadel. V druhé řadě totiž můžete mít dvě plnohodnotná samostatná sedadla, která svým čalouněním a úrovní pohodlí téměř nezaostávají za těmi v první řadě. Nebo lze mít v druhé řadě „lavici“, tedy tři místa. Samozřejmě nechybí ani třetí řada sedadel, což znamená, že X7 umí být sedmimístným vozem. Pro někoho, kdo má tři děti, je tato konfigurace skoro nutností… Netřeba dodávat, že zavazadelník s hodnotami 750/2120 litrů pojme vše, na co si vzpomenete. Verze M50d utáhne přívěs o hmotnosti 2700 kg.

Od prvního pokusu v segmentu jsem z hlediska jízdních vlastností nečekal zázraky, ale BMW tentokrát má očekávání překonalo. Komfort jízdy (i přes použití 22palcových kol) je úchvatný. Zvolte režim Comfort – a vůz skutečně pluje, nerovnosti nezaznamenáte, jen je překonáte. Vzduchový podvozek pracuje skvěle. Navíc je samozřejmě možné zvýšit světlou výšku a s celou armádou elektronických pomocníků zdolat i docela slušný terén (limitem jsou pneumatiky). Mimo asfalt jízda, reakce řízení a chování podvozku připomínaly Range Rover. Jízda po silnici je vlastně dost uklidňujícím zážitkem, zejména když si vyberete jeden z masážních režimů. V zatáčkách je hmotnost sice znát, ale X7 se přesvědčivě usazuje do oblouku a nedotáčivost není otravná. Režim Sport a kvalitní cesty znamenají nečekaně dynamický zážitek – o skutečné rychlosti se dozvíte spíš až poté, co přišlápnete pedál účinné brzdové soustavy.

Interiér (i exteriér) můžete samozřejmě ozvláštnit různými prvky – například vkusnými skleněnými doplňky CraftedClarity –, a pokud se necháte unést, je tu pro vás široká nabídka prvků BMW Individual. Taková rozmařilost se samozřejmě podepíše na ceně. Zatímco slušně vybavený model 30d můžete koupit za cenu kolem 2,5 milionu, testovaný model se dostal na cenu atakující 4 miliony („základní“ cena modelu M50d xDrive činí 2 837 900 Kč).

Jakmile si zvyknete na rozměry, zjistíte, že s X7 fungujete tak nějak samozřejmě. Na vrcholný luxus a dominanci se totiž snadno zvyká.

Plusy:
Dynamika, komfort, interiér, jízdní vlastnosti.


Minusy:
Obratnost ve městě.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články