Lítačka má problém, neumí přehrát fotky z databáze

Nešťastná pražská tramvajenka

Lítačka má problém, neumí přehrát fotky z databázeNOVÉ 1
Domov
Echo24
Sdílet:

Pro vyhotovení nové karty na pražskou MHD Lítačka zatím lidé musejí předložit fotku, z databáze opencard v některých případech nejde nahrát. Všechny fotografie by měly být nahrané v systému začátkem příštího týdne, ČTK to řekl mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman. Na problémy s vydávání karet upozornil deník Blesk.cz. Praha už nových karet za týden vydala kolem 3500, opencard má asi 1,2 milionu uživatelů.

Lidé mají několik možností jak situaci vyřešit. Buď mohou přinést pasovou fotografii nebo ji úředník může naskenovat z jiného průkazu. Nesmí jít ale například o občanský nebo řidičský průkaz, kde je fotografie vytištěná. Další možností je nechat se vyfotit přímo ve Škodově paláci. Podle zkušeností redaktorky ČTK, která si šla kartu vyměnit hned 1. března, ale fotografie přehrát z opencard šla bez problémů.

Za týden se vydalo téměř 3500 pražských Lítaček. Skoro třetina lidí si požádala poprvé, asi 400 lidí chtělo zelenou kartu místo červené opencard, přestože si za výměnu museli zaplatit. Žádost o Lítačku je možné vyřídit na počkání v zákaznickém centru pražského magistrátu ve Škodově paláci. Vchod do centra je z rohu Jungmannovy a Charvátovy ulice. O karty zatím není možné žádat online. Výměna opencard za Lítačku je bezplatná tři měsíce před koncem platnosti karty, jinak za ní žadatel zaplatí 100 korun.

Lítačku pro Prahu spravuje městská firma Operátor ICT. Software Prahu vyšel na asi 1,5 milionu korun, náklady na zavedení karty město odhaduje do deseti milionů korun. Vlastníka opencard, eMoneyServices (EMS) se Praha ale nezbaví, Lítačka totiž funguje na operačním systému DOS (dopravní odbavovací systém), který patří EMS. Praha napojením Lítačky na DOS podle EMS porušila autorský zákon a okopírovala systém opencard. Minulý týden na město kvůli tomu firma podala žalobu – svou podalo také město, které chce u soudu prokázat, že opencard neokopírovalo. Praha se rovněž brání tím, že pražský dopravní podnik má licence na užívání DOS do roku 2055.

Čtěte také: Bude Lítačka druhá Opencard? Praha nevlastní klíčové části softwaru

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články