Šéf ČT: Chceme od Mafry omluvu na titulce. Jinak bude soud
Česká televize žádá omluvu na titulní straně MF DNES za článek Přes ČT se praly peníze, který vyšel taktéž na první straně 1. dubna, a to ve stejném rozsahu. Pokud omluva nevyjde, chce se ČT domáhat nápravy soudně. Na jednání Rady ČT to dnes v Brně řekl generální ředitel televize Petr Dvořák. Vyjádření vydavatelství Mafra, které patří společnosti Agrofert ministra financí Andreje Babiše (ANO), ČTK zjišťuje.
Televizi vadí titulek, který je podle ní zavádějící. „Celkově nás MF DNES zatáhla do kauzy, se kterou nemá ČT reálně nic společného,“ řekl Dvořák.
Ve zprávě se hovoří o daňových podvodech, do nichž nebyla ČT zapojená. MF DNES upozornila na případ, ve kterém firmy zprostředkovávající sponzoring na ČT, tedy uvedení jmen firem před začátkem pořadu, údajně vystavovaly klientům faktury na vyšší částky, než kolik samy za sponzoring televizi platily. Zákazníci zprostředkovatelů si tak snížili daňový základ a část peněz jim poté zprostředkovatel vrátil. Policie podle deníku prověřuje například společnost Praha Production podnikatele Martina Jansy, která pro ČT v minulosti připravovala pořady. Jansa jakékoli nezákonné jednání popřel.
Vydavatelství Mafra se však brání tím, že uvedlo pouze fakta a v článku nikoho neobviňuje. Zmiňuje však ČT v titulu a na reklamním přebalu listu byl dokonce titulek „Aféra ČT. Praly se přes ni peníze“.
„Česká televize se ničeho nekalého nedopustila a do podvodů, které článek popisuje, se nijak nezapojila. ČT dostála všem povinnostem a se společností Praha Production přestala spolupracovat ve chvíli, kdy jí byl způsoben dluh, který bude splacen v nejbližších dnech,“ řekla ČTK již dříve mluvčí Alžběta Plívová.
Veřejnoprávní televize současně poukázala na to, že se článek objevil na titulní straně deníku „právě ve chvíli, kdy reprezentanti politického hnutí ANO veřejně volají po zrušení sponzoringu ve veřejnoprávní televizi“. Proti takzvaným sponzorským vzkazům nedávno vystoupil poslanec a předseda sněmovního volebního výboru Martin Komárek (ANO), podle kterého se do vysílání ČT pod označením sponzoringu dostává reklama, na kterou se vztahují přísnější pravidla.