Betonovou vanu pro auta zaplavilo Labe. Protipovodňové opatření v Ústí nefunguje

PROTIPOVODŇOVÁ VANA

Betonovou vanu pro auta zaplavilo Labe. Protipovodňové opatření v Ústí nefunguje
V Ústí nad Labem platí omezení na hlavním tahu I/30 ve směru na Děčín, kde je voda na části silnice v protipovodňové vaně v Přístavní ulici pod mostem Dr. Edvarda Beneše. Foto: HZS Ústeckého kraje
1
Domov
Sdílet:

Provoz na hlavním tahu z Ústí nad Labem do Děčína je již od víkendu omezen. Důvodem je zatopená protipovodňová vana v ústecké Přístavní ulici, která je plná vody z Labe. Opatření, které stálo téměř 700 milionů korun, totiž nefunguje tak, jak by mělo a jeho nefunkčnost se stala i terčem vtipů na sociálních sítích. Vedení Ústí nad Labem se ohledně nefunkčnosti protipovodňového zařízení obrátilo na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), to prý ani neví, že toto zařízení má ve své správě.

S vysokým rizikem povodní na dolním toku Labe se Ústí nad Labem potýká od začátku vánočních svátků. Hladina by tam měla stoupat ještě během středy, kulminovat by podle předpovědi meteorologů měla ve středu večer nebo ve čtvrtek při výšce 660 až 680 centimetrů. V Ústí nad Labem platí omezení na hlavním tahu I/30 ve směru na Děčín, kde je voda na části silnice v protipovodňové vaně v Přístavní ulici pod mostem Dr. Edvarda Beneše. Motoristé neprojedou úsekem od kruhového objezdu pod Větruší a musí přes centrum. Ani zmiňovaná protipovodňová vana, která by měla zabránit před velkou vodou ve výši 720 centimetrů, nepomohla.

Nefunkčnost ústeckého protipovodňového opatření se okamžitě stala terčem vtipů na sociálních sítích. Za protipovodňovou vanu totiž město Ústí nad Labem, Ředitelství silnic a dálnic a Ředitelství vodních cest zaplatily téměř 700 milionů korun. Kritika a výsměch adresovaný vedení města, je ale podle ústeckého primátora Petra Nedvědického (ANO) neoprávněný. „O vanu i o silnici se stará ŘSD, ne město,“ uvedl pro server iDNES.cz Nedvědický.

„Hovořil jsem s ředitelem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), bohužel ti vůbec netuší, že mají tohle zařízení na jejich komunikaci ve správě,“ uvedl také ústecký primátor. Za protipovodňovou vanou stojí projekční kancelář Afry CZ. Realizace projektu, který měl zabránit zaplavení vozovky, která je součástí hlavního tahu na Děčín, proběhla v letech 2009 až 2011. Celý projekt vyšel zhruba na 577 milionů bez DPH.

Podle primátora Nedvědického za nefunkčností protipovodňové vany stojí zanedbaná údržba. „Od společnosti, která kdysi smluvně zajišťovala pro ŘSD servis vany, včetně veškerého technického zařízení, mám informaci, že už v minulosti došlo k poškození zpětné klapky a tím k zatopení profilu již při druhém stupni povodňové aktivity. Je prý zničená převodovka klapky a nelze ji, ani kdyby se tam potopil potápěč, ručně zavřít,“ uvedl primátor .

Podle vyjádření tiskové mluvčí primátora Romany Macové zatopení protipovodňové vany velmi komplikuje dopravní situaci. "Pokud by byla funkční, prakticky by pro nás zvýšená hladina řeky neznamenala žádné omezení," uvedla Macová. ŘSD se k incidentu zatím nevyjádřilo.

Nefunkčnost vany komplikuje práci i hasičům, kteří na sociálních sítích informovali o tom, že v úterý, na druhý svátek vánoční, vyjížděli do Přístavní ulice hned třikrát. Museli totiž vyprošťovat řidiče vozidel, kteří nerespektovali zákaz vjezdu a "uvízli osobními vozy v laguně rozvodněného Labe," jak informovali hasiči na sociální síti X. Vozidla byla nakonec pomocí navijáku vyproštěna, jejich řidiči byli předáni Policii ČR.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články