Obchody zlevňují. Penny, Lidl i Tesco zavádí slevové akce kvůli snížení DPH

CENY POTRAVIN

Obchody zlevňují. Penny, Lidl i Tesco zavádí slevové akce kvůli snížení DPH
Obchodní řetězce Lidl, Tesco nebo Penny zavádí výrazné slevy na tisíce vybraných potravin, což je reakcí na blížící se lednové snížení DPH. Foto: Shutterstock
1
Ekonomika
Sdílet:

Obchodní řetězce Lidl, Tesco nebo Penny zavádí výrazné slevy na tisíce vybraných potravin, což je marketingovou reakcí na blížící se lednové snížení DPH. „Tesco nečeká na lednové snížení daně. Vybrané potraviny nabízí levněji už teď,“ uvedla společnost v prohlášení s tím, že k podobnému zlevnění se přidal i supermarket Penny. Zatímco Lidl začne zlevňovat až od 2. ledna 2024 u všech výrobků, kde dochází ke změně DPH z 15 na 12 procent.

Maloobchodní řetězec Tesco nečeká na leden, kdy začne platit nižší DPH na potraviny, ale už tento týden snižuje ceny u vybraných produktů. Přidává se ke kampani, kterou na začátku prosince spustil také řetězec Penny.

Od Nového roku začne platit nižší DPH na potraviny, kterou by obchodníci měli zohlednit v zákaznických cenách. „Nečekáme na leden, ale již od tohoto týdne u sto vybraných potravin snižujeme ceny. Po Novém roce budeme v této aktivitě pokračovat a chceme našim zákazníkům nižší sazbu DPH promítnout do cen dalších výrobků,“ uvádí Pavol Halász, produktový ředitel Tesco pro Českou republiku.

Už od 13. prosince si můžete v Tescu koupit stovky vybraných a zlevněných potravin. Sleva odpovídá snížení sazby DPH o 3 procenta a kromě kamenných obchodů se kampaň vztahuje také na online nákupy. „Zákazníci jsou pro nás vždy na prvním místě, naším dlouhodobým cílem je pomáhat jim maximálně ušetřit,“ dodal Halász.

Podobnou akci už dříve zavedl supermarket Penny skrze neotřelou slevovou kampaň, která zlevnila potraviny ještě před lednovým snížením DPH. Zákazníci si tak všechny potraviny, s výjimkou alkoholických a nealkoholických nápojů, mohou nakoupit o necelá tři procenta levněji už od 1. prosince, ale jenom pokud mají slevovou kartičku a speciální kupon.

„Rozhodli jsme se našim zákazníkům toto snížení cen přinést jako vánoční dárek už před svátky,“ řekl vedoucí strategického marketingu Penny Vít Vojtěch s tím, že slevu dostanou všichni držitelé jakékoli Penny karty a speciálního kuponu z akčních letáků, sociálních sítích, webu či aplikace. „Ti, kteří nejsou držitelé Penny karty, o ní mohou při placení nákupu zažádat a bez jakékoli registrace okamžitě uplatnit,“ doplnil Vojtěch. Mezi zvýhodněné zboží patří např. potraviny, psí krmivo, inkontinenční vložky, květinové věnce, léčiva, sladidla, apod.

Od 2. ledna 2024 sníží ceny u všech výrobků také obchodní řetězec Lidl s tím, že navíc zlevní více než 1000 produktů o 3 procenta. „Daňová sazba se tak u více než 1000 produktů napříč sortimentem sníží z 15 na 9 procent,“ uvedl Lidl. „Chceme podpořit české zákazníky a zároveň tak bojovat s inflací. Jsme si vědomi toho, že inflace je pro české domácnosti velkou zátěží,“ říká jednatel společnosti Lidl Zoltán Nepp. Kampaň „Přesilovka proti inflaci“ zahrnuje slevy na potraviny jako je čerstvé maso, uzeniny, ryby, mléčné produkty, mléko, pečivo, dětská výživa, krmivo pro domácí mazlíčky, atd.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články