Stanice metra C Pankrác je po roce opět v provozu, ale práce dokončené nejsou

STANICE PANKRÁC

Stanice metra C Pankrác je po roce opět v provozu, ale práce dokončené nejsou
Cestující v Praze mohou po téměř roce opět využívat zrekonstruovanou stanici metra C Pankrác. Foto: DPP - Ondřej Kubát
4
Domov
Echo24
Sdílet:

Cestující pražské MHD mohou od dnešního odpoledne znovu po značně dlouhé době využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci, kvůli napojení budoucí trasy D, první vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Přesto práce nejsou hotové a v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat. Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.

Rekonstrukce souvisela i se stavbou linky metra D, na které se bude na Pankráci přestupovat a jehož stavba začala v roce 2022. Kromě toho dělníci kompletně obnovili interiér stanice včetně výměny všech obkladů či osvětlení, modernizovali technologické zázemí a vyměnili eskalátory a výtah. Práce budou ještě pokračovat v technických a služebních prostorách, nicméně běžný provoz už neovlivní.

Náklady na samotnou modernizaci podle vedoucího komunikace DPP Daniela Šabíka podnik odhaduje na 220 milionů korun bez DPH, to se však týká původní stanice. Další náklady vznikly stavbou přestupu na metro D, tyto peníze se nicméně podle vedoucího hradí z rozpočtu na budovanou linku.

„Stanice je otevřenější, vzdušnější, světlejší. Je to dáno tím, že je tu nový typ osvětlení, které je zapuštěno do podhledů a designově je podobné jako v začátcích provozu stanice na konci 70. let,“ popsal novou podobu stanice Šabík. Dodal, že novinkou jsou také například prosklené balustrády eskalátorů. Kolem vstupu na eskalátory také podnik nechal odstranit původní zdi, aby docílil vzdušnějšího dojmu.

Součástí budoucího přestupu na metro D je podchod pod ulicí Na Pankráci. „Už nyní mohou první polovinu podchodu využívat cestující a takzvaně suchou nohou přestupovat přímo z vestibulu na nástupiště tramvajových zastávek,“ uvedl vedoucí.

Kvůli uzavření stanice DPP koncem loňského roku zprovoznil prodlouženou tramvajovou trať k obchodnímu centru Arkády Pankrác, odkud jede linka 19 na sousední Pražské povstání. Podnik také posílil linku 19 v úseku Pankrác a Pražského povstání. Podle dopravního ředitele DPP Jana Barchánka se nyní intervaly tramvají vrátí do standardního režimu.

DPP rekonstruuje i další stanice metra, v minulých letech kompletně opravil stanici linky A Jiřího z Poděbrad, kde také přistavěl výtahy pro bezbariérový přístup. Společně s Pankrácí také podnik letos v lednu kvůli opravám uzavřel stanici linky B Českomoravská, kde práce stále pokračují a hotovy by měly být před 25. březnem příštího roku, kdy začne mistrovství světa v krasobruslení v blízké O2 areně.

Uzavření čeká od 2. února příštího roku na deset měsíců i stanici linky A Flora, kde podnik v říjnu zahájil kompletní rekonstrukci za 1,29 miliardy korun bez DPH spojenou s vybudováním výtahů. Na lince A se má v létě příštího roku ze stejného důvodu zhruba na rok uzavřít i stanice Hradčanská. V roce 2027 podnik podle dřívějších informací plánuje zahájit kompletní rekonstrukci také ve stanici Želivského.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články