Reklama na čokoládovou tyčinku se nesmí vysílat. Nabádá prý k nebezpečnému řízení

REKLAMA

Reklama na čokoládovou tyčinku se nesmí vysílat. Nabádá prý k nebezpečnému řízení
Snímek z reklamy, která se dočkala zákazu. Foto: Video Mars
1
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Britská rada pro reklamu (ASA) stáhla z vysílání televizní spot propagující čokoládovou tyčinku Twix. Vysvětlila to tím, že reklama pobízí k nebezpečnému řízení, ve videu je totiž zobrazena automobilová honička a auto převrácené na střechu. Informoval o tom dnes zpravodajský web BBC News.

Podle ASA se už reklama nesmí ve vysílání znovu objevit. Poté, co rada obdržela pět stížností, rozhodla, že ačkoliv je jasné, že se jedná o fantaskní svět, u řízení ve videu byl vidět důraz na rychlost a nezodpovědnost a také velice pravděpodobně porušení silničního zákona.

Společnost Mars-Wirgley, která značku Twix vlastní, prohlašuje, že video představovalo absurdní svět odtržený od reality, což potvrdila i nevládní společnost Clearcast, jejímž úkolem je schvalovat reklamní spoty před vysíláním.

Reklama zobrazuje dlouhovlasého muže, jak v automobilové honičce ujíždí před dalším autem. Potom se skutálí ze srázu, a druhé auto mu přistane na střeše, čímž připomínají balení tyčinek Twix.

Problémy s reklamou na čokoládu řešilo v minulosti také Česko. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila v roce 2001 všem celoplošným televizím pokutu 500.000 korun za odvysílání reklamy na Fidorku. Rada reklamu považovala za ohrožení psychického a morálního vývoje dětí a mládeže. Ve spotu malá dívka uhodí panenkou do čelního skla kabrioletu, jenž zastavil na červenou. Ve voze se nafouknou airbagy, které znehybní muže za volantem i jeho spolujezdkyni, která drží v ruce Fidorku. Dívka toho využije a oplatku jí ukradne.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz