VW ID.7 Tourer – Elektrické kombi, které slušně funguje

AUTO

VW ID.7 Tourer – Elektrické kombi, které slušně funguje
Největší elektrické kombi přijíždí ve verzi GTX se dvěma elektromotory a s celkovým výkonem 340 koní. Jde tak o nejvýkonnější plně elektrické kombi od Volkswagenu. Foto: archiv
12
Auto
Sdílet:

Největší elektrické kombi přijíždí ve verzi GTX se dvěma elektromotory a s celkovým výkonem 340 koní. Jde tak o nejvýkonnější plně elektrické kombi od Volkswagenu. Slibuje dojezd přes 500 km, ale jak funguje v reálném provozu?

Nabídka elektrických volkswagenů je postavena hlavně kolem modelů ID. Nejmenší je ID.3, za ním následuje ID.4 a největším autem na platformě MEB je právě ID.7, nabízené jako liftback nebo v případě verze Tourer jde o kombi stojící na rozvoru 2970 mm a s celkovou délkou 4961 mm. ID.7 je nabízeno v několika výbavách: Pro Limited, Pro People, Pro S People a GTX People. První tří zmíněné používají vzadu umístěný elektromotor s celkovým výkonem 286 koní, verze GTX pak přidává i motor na přední nápravě a celkově nabízí 340 koní.

V praxi to i přes hmotnost 2389 kg znamená schopnost zrychlit na stovku za 5,5 sekundy a maximální rychlost omezenou na 180 km/h (v případě příplatkového paketu GTX Performance až 200 km/h). Vůz využívá velkou baterii v podlaze, která má využitelnou kapacitu 86 kW a výrobce slibuje spotřebu 18,75 kWh / 100 km. Po přepočtech udává výrobce dojezd až 516 km.

Ve skutečném provozu, který sestává z různých typů silnic s různými intenzitami provozu, je ale reálná spotřeba zhruba kolem 20 až 22 kWh / 100 km, samozřejmě s tím, že v tomto ohledu hraje velkou roli dálnice – čím vyšší rychlost, tím rychleji mizí dojezd. Při běžném počasí i s využitím mnoha komfortních prvků (od klimatizace přes slušné audio až po fajnové masážní funkce předních sedadel) jsme dosáhli na dojezd asi 400 km, ale člověk v elektrickém autě stejně musí plánovat, a proto si raději přestávku na dobíjení udělá. Tady je výhoda, že elektromobil se již umí „krmit“ výkonem až 200 kW, samozřejmě stejnosměrným proudem.

Dynamicky je ID.7 GTX příjemné – síla je dostupná okamžitě a člověk ji musí spíš dávkovat, aby nepříjemně necukala s krky posádek. Od nuly do maximální rychlosti jede auto víceméně stejně, ve sportovním režimu zvuk elektromotorů připomíná odjíždějící soupravu metra. Z hlediska jízdních vlastností je GTX rozhodně nejlepší ID, jakým jsme jezdili, a jedním z těch lepších elektromobilů. I přes použití příplatkových 21palcových kol podvozek zvládá nerovnosti sebejistě, bez zbytečných náklonů, ale hlavně rázů. Na limitu je vůz nedotáčivý a svým způsobem nečitelný, lepší je se držet v mezích slušného chování.

Ostatně ID.7 je rodinné kombi, které vzadu nabízí 605 až 1714 litrů prostoru a ten je po vyzkoušení skutečně velmi dobře využitelný (zadní opěradla se sklopí skoro do roviny jen zatáhnutím za páčku). Celkově má GTX skutečně dobrá sedadla i pozici za volantem a čitelný tvar karoserie v kombinaci s dobrými kamerami a čidly umožňuje pohodlné parkování. Nejsme fanoušky ohromného displeje, jenž jako tablet trčí z palubky, ale funkce konektivity pracují dobře. S nastavením teploty a podobných „drobností“ je to tradičně spíš horší. Mezi celou řadu někdy více, někdy méně zbytečných funkcí patří třeba umělá inteligence ChatGTP a samozřejmě mnoho dalších moderních prvků. Ocenili bychom možná víc prostoru třeba v oblasti středového tunelu, který je vzhledem k absenci klasického pohonu docela zbytečný.

U aktuálně nabízeného modelu, značeného jako GTX People, zákazníci dostávají nejvíce žádanou výbavu v hodnotě 215 000 Kč zdarma. Cenu 1 906 900 Kč s DPH v případě testovaného modelu doplnila ještě nějaká ta výbava navíc, takže finální částka dosáhla na 2 010 800 Kč. Pro doplnění uvádíme, že základní ID.7 (Limited) s pohonem pouze zadních kol začíná na 1 369 900 Kč a že na všechny elektrické modely Volkswagen nabízí různé bonusy, případně lze využít i některé dotační programy.

Komfortní elektrické ID.7 funguje i přes vyšší hmotnost na silnici velmi dobře a potěší i praktickou stránkou, a hlavně dobrými sedadly. Levné není, to je jisté. Pokud má ale člověk dobré možnosti dobíjení, tak nevychází špatně ani z hlediska použitelnosti.

 

Plusy: dynamika, zavazadlový prostor, sedadla

Minusy: vyšší cena, ohromný displej ruší čistý interiér

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články