Uber chystá flotilu autonomních aut. S Volvem představil samořiditelný model

Uber chystá flotilu autonomních aut. S Volvem představil samořiditelný modelNOVÉ
Samořiditelné Volvo XC90 Foto:

Foto: Volvo 

Tech

Autonomní vozy

Echo24

Alternativní taxislužba Uber představila společně se švédskou automobilkou Volvo autonomní vůz, který zamíří do sériové výroby. SUV Volvo XC90 je schopno se řídit zcela samo a má tvořit páteř vlastní flotily firmy Uber, jejímž cílem bude provozovat sdílené taxislužby v automaticky řízených vozech.

Společnosti smlouvu podepsaly v roce 2016. V rámci nezávazné rámcové dohody tehdy také padlo, že švédská automobilka dodá v letech 2019 až 2021 Uberu až o 24 000 samořiditelných automobilů. Pro firmy jako je Uber bude začlenění aut s autonomním řízením do flotily vozů taxi znamenat vysokou úsporu. Největší část nákladů těchto firem totiž tvoří mzdy řidičům.

Firmy v tiskové zprávě uvádějí, že je automobil vybaven řadou bezpečnostních prvků. „Věříme, že nám technologie autonomního řízení umožní dále přispívat ke zlepšení bezpečnosti na silnicích, což je hlavní priorita naší společnosti,“ uvedl Håkan Samuelsson, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars. „Očekáváme, že v polovině příštího desetiletí budou jednu třetinu všech aut, která prodáme, tvořit vozy s plně autonomním řízením. Naše smlouva se společností Uber posiluje naši ambici stát se vyhledávaným světovým dodavatelem pro společnosti nabízející sdílenou jízdu.“

Uber ve spolupráci vidí příslib do budoucna. „Úzká spolupráce se společnostmi, jako je automobilka Volvo, je klíčovým předpokladem pro vytvoření efektivní flotily bezpečných modulárních a automaticky řízených vozidel,“ uvedl Eric Meyhofer, generální ředitel společnosti Uber Advanced Technologies Group.

Volvo plánuje stávající technologie využít v příštích automobilech vybavených autopilotem, které hodlá představit začátkem dvacátých let. Jedná se o technologie, které budou představeny pro příští generaci modelů Volvo postavených na platformě SPA2. Ty budou vybaveny funkcemi umožňujícími automatické řízení bez nutnosti dohledu v jasně vyznačených oblastech, jako jsou dálnice a uzavřené okruhy.

Čtěte také: Uberu se vstup na burzu nepovedl, nabídka akcií je nejhorší za 24 let

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Související články