Řidiči se musí připravit na nejtěžší rok modernizace D1. Havlíček žádá o trpělivost

oprava D1

Řidiči se musí připravit na nejtěžší rok modernizace D1. Havlíček žádá o trpělivostNOVÉ 2
Domov
Vojtěch Šeliga
Sdílet:

Krátký zimní oddych, kdy byla nejvytíženější česká dálnice relativně průjezdná, se pomalu blíží ke konci. Silničáři se na D1 vrací již o víkendu, aby obnovili práce na modernizaci. Řidiči, kterých na dálnici projede až sto tisíc denně, se musí připravit na nejhorší rok v dějinách oprav nejstarší české dálnice. Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) tak prosí řidiče o trpělivost.

Bude se opravovat rekordních 71 kilometrů ze 161 modernizovaných. Vloni se pro představu opravovalo 52 kilometrů. I kdyby nedocházelo k žádným zácpám či k jinému zpomalení, tak se řidiči zdrží jen kvůli omezení přibližně o 20 minut. Dá se však předpokládat, že v dopravních špičkách bude docházet k zásadnějšímu zpomalení dopravy.

„Během letošní stavební sezóny bude probíhat modernizace na celkem 71 kilometrech D1, z toho 37 km bude zprovozněno v letošním roce a zbývajících 34 v roce 2021. Práce budou po zimní technologické přestávce obnovovány postupně. Tuto sobotu 22. 2. začnou přípravné práce na úseku 02, kde bude následně o víkendu 6. – 8. 3. zahájena modernizace pravého jízdního pásu (z Prahy). Během víkendu 6. – 8. 3. budou zahájeny práce také na úseku 19 (modernizace části pravého a části levého jízdního pásu). V noci ze soboty 29. 2. na neděli 1. 3. dojde k demolici dvou dálničních nadjezdů na úseku 11. Práce na dalších úsecích budou zahájeny v průběhu března a dubna,“ uvedl pro Echo24 Jan Studecký z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Přehled opravovaných úseků.
Přehled opravovaných úseků. Foto:

Foto: ŘSD

Babišova vláda chce stihnout dálnici opravit do příštích sněmovních voleb. Pokud půjde vše podle plánu, bude modernizovaná dálnice kompletně hotová právě na podzim 2021. I proto se musí stavby urychlit, přestože si vláda uvědomuje, jaký to bude mít dopad na řidiče.

„Pro řidiče bude letošní rok velmi náročný a nezbývá, než je žádat o trpělivost. Během modernizace zůstanou zachovány v obou směrech dva pruhy, byť v zúženém profilu, což výrazně pomáhá situaci zvládat. Hodně také ale záleží na disciplinovanosti řidičů. I proto v letošním roce opět počítáme s úsekovým měřením v omezeních, abychom zde dopravu maximálně zklidnili,“ řekl pro Echo24 ministr dopravy Karel Havlíček.

ŘSD doufá, že předejde dopravním komplikacím. „I v letošním roce plánujeme využít všechna dosud vyzkoušená opatření, která podporují jak bezpečnost řidičů, tak bezpečnost dělníků provádějících stavební práce v těsné blízkosti veřejného provozu. Kromě dnes již standardních opatření, jako jsou dočasná nízká svodidla, zvýrazněné dopravní značení, úsekové měření rychlosti, mobilní informační systém apod., budeme klást důraz zejména na minimalizaci uzavírek do 1 jízdního pruhu. Ty jsou nezbytné v době výstavby dlouhodobého dopravního omezení a nyní jsou již tyto krátkodobé etapy na všech úsecích kryty smluvními sankcemi pro případ nedodržení stanovených limitů,“ uvedl Studecký.

Také sám ministr tvrdí, že bude na opravy osobně dohlížet. „Průběh modernizace budu průběžně osobně kontrolovat, jsem domluven s premiérem, že do kontroly se zapojí o on. Chci být informován, jak se zde bude pracovat, jakým způsobem budeme řešit případné havárie, kolony. Základem je, aby byl integrovaný záchranný systém schopen rychle reagovat a případné potíže vyřešit v co možná nejkratším čase. Výrazně chci posílit také komunikaci s řidiči, aby měli co nejvíce informací o postupu modernizace, věděli, co se chystá a mohli se tomu přizpůsobit a samozřejmě byli včas informováni o případných problémech a jejich řešení,“ sdělil Havlíček pro Echo24.

Čtěte také: ODS navrhuje zrušit silniční daň. Pomoc podnikatelům by státní kasu stála 6,5 miliardy

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články