Bude se za Facebook platit? Členství ve skupině může stát až 30 dolarů

facebook testuje novinku

Bude se za Facebook platit? Členství ve skupině může stát až 30 dolarůNOVÉ 1
Svět
Echo24
Sdílet:

Revoluční novinku testují vývojáři Facebooku. Za členství ve skupinách na sociálních sítí by uživatelé nově mohli platit poplatky, pohybovat by se měly mezi 10 až 30 dolary měsíčně. Sociální síť si od novinky slibuje rozšíření služeb, které správci skupin uživatelům nabízejí. Chce je také odměnit za jejich práci.

„Správci skupin budují bezpečné prostředí, do kterého se lidé mohou vracet každý den. Víme, že správci investují svůj volný čas i energii do vedení těchto skupin. Zavedení placených skupin je způsobem, jak správce ocenit a dát jim možnost nabídnout více svým uživatelům,“ uvedli vývojáři na oficiálním blogu Facebooku.

Zakládání a provozování placených podskupin je v současné době testováno několika existujícími skupinami. Jednou z nich je Declutter my home. Ve skupině bude nově možné se zapojit do podskupiny Organize my home, za členství v ní bude zakladatelka vybírat 15 dolarů měsíčně.

V současné době jsou správci skupin, kteří chtějí za služby vybírat peníze, odkázáni na využití externích nástrojů ve skupinách. Tomu chce Facebook novou funkcí zabránit. Kromě ocenění práce uživatelů si firma od zavedení nové funkce slibuje výrazné zkvalitnění obsahu těchto skupin. V nově vznikajících skupinách by měly být k dispozici zejména návody včetně videí či praktické pomůcky pro vedení domácnosti.

Pilotního projektu se podle Facebooku zatím účastní několik málo skupin, kromě organizace domácnosti se můžete v placených skupinách poradit o vaření nebo výchově dětí. Podle serveru Bussines Insider bude celá částka určená správcům skupin, účtování provizí Facebook zatím neplánuje.

Placené skupiny nejsou jedinou inovací, kterou Facebook testuje. Podle zástupce marketingu Facebooku Stefana Loukakose sociální síť testuje novou formu videoreklamy, která se automaticky spustí v aplikaci Messenger. Loukakos ale zdůraznil, že je pro společnost klíčová spokojenost uživatelů. „Nejvyšší prioritu pro nás má pohodlí uživatelů,“ uvedl. „Vše je ve fázi testování, je však pravda, že jsme zatím nezaznamenali, že by umístění reklamy negativně ovlivnilo množství odeslaných zpráv, dodal.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Snažil se žehlit bezpečnostní skandál. Teď šéf PR opouští Facebook

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články