Mitsubishi L200: Pick-up do práce i za zábavou

Mitsubishi L200: Pick-up do práce i za zábavouNOVÉ
Auto

Mitsubishi L200

Moderní pick-upy jsou jednou z mála možností, jak pořídit pořádné pracovní auto na rámu. Ovšem i ony prošly proměnou, kromě schopností nabídnou i pohodlí, konektivitu a osobitý styl. Mitsubishi má s lehkými užitkovými vozy rozsáhlé zkušenosti, sahající až do konce 70. let, kdy přišla první generace L200 (neboli Triton). Od té doby vzniklo celkem pět generací, přičemž ta aktuální prošla pro rok 2019 velkým faceliftem, snadno rozeznatelným zejména ostře řezanou přídí, připomínající designový styl evropských modelů Eclipse Cross nebo XPander. „Kosmický“ vzhled vozidel není dnes nic překvapivého, ovšem u relativně konvenčního pick-upu potěší.

Nová L200 kromě designu přichází i s řadou dalších vylepšení, kromě těch skrytých (například lepší odhlučnění, materiály atd.) je to zejména širší nabídka bezpečnostních asistentů a pomocníků. Už i primárně pracovní stroj je vybaven systémem předcházení a zmírňování následků čelního nárazu (tzn. umí brzdit před překážkou) či systémem sledování okolí vozu.

Taktéž interiér jde s dobou, přináší dobře funkční systém konektivity a infotainmentu, v dané třídě zcela dostačující. Potěší prostorností na předních i zadních sedadlech, logicky hlavně v provedení double-cab. Ložná plocha této „civilnější“ verze činí 1520 x 1470 mm, v případě verze club-cab se bavíme o délce nákladu 1850 mm.

K důslednému vyzkoušení schopností vozu, navíc vybaveného na přání dodávanými M/T pneumatikami do terénu, jsme se spojili s týmem Offroad Safari a test v terénu propojili s poznáváním některých zapomenutých míst Českého středohoří. Robustní podvozek, rámová konstrukce a vylepšený podvozek s podélnými listovými pery vzadu by právě zde měl ukázat, co dokáže.

Zatímco ve světě jsou v nabídce celkem čtyři motory, u nás se L200 snaží zaujmout jediným – turbodieselem 2,4 litru o výkonu 150 koní se 400 Nm točivého momentu. V dnešní době je to pro podobné vozy celkem běžný pohon, šestiválce koupíte pouze u Volkswagenu v Amaroku a u Mercedesu ve třídě X. Každopádně motor v Mitsubishi má klasický charakter, zejména při nižších rychlostech trochu klape, při zatížení ale podává solidní výkony.

Pohon všech kol s redukcí a uzávěrkou zadní nápravy byl doplněn o tlačítko off-road, upravující chování a reakce vozidla podmínkám (štěrk, bahno, písek atd.). Novinkou je taktéž asistent pro sjíždění svahů, celkem praktická věc při zdolávání prudkého klesání.

L200 v terénu zvládne dost – jak už to tak bývá, limitem jsou buď pneumatiky, nebo schopnosti řidiče. Oceňujeme zejména přední nájezdový úhel 30°, umožňující vjezdy do hlubokých děr bez obav o poškození efektního předku vozu. Rámová konstrukce se nezapře, ale její postupné vylepšování vyplynulo v dobrý komfort jízdy v terénu, kdy je vůz správně čitelný a krásně ovladatelný, s vysokou úrovní pohodlí. Boční náklon 45° nejednomu způsobí závrať, dravost vytočeného motoru je zase dostatečná k překonání prudkých stoupání v off-road parku u Litvínova. Hrubá manuální převodovka dokresluje povahu vozidla. Dodáme, že pick-up ve verzi double-cab utáhne 3100 kg těžký přívěs, praktičtější verze club-cab se chlubí hodnotou 3000 kg.

Na silnici L200 nedosahuje úrovně komfortu a jízdních vlastností například Amaroku, ale jinak se v rámci třídy chová velmi příjemně. Samozřejmě že pneu M/T trochu zvyšují hluk a snižují přilnavost na mokru, ale v terénu jsou k nezaplacení. Při normálním používání stačí silniční pneumatiky. Při běžném ježdění motor spotřebuje kolem 9 l na 100 km, při práci v terénu zhruba o dva litry víc. Obvyklé hodnoty.

Výhodou L200 je i slušná pořizovací cena. V akci se dá L200 club-cab koupit za 577 149 Kč bez DPH, základní double-cab vyjde na 607 645 Kč. Vrcholná výbava Instyle s řadou luxusních prvků stojí stále příjemných 773 264 Kč, opět bez daně. Samozřejmostí je široká nabídka doplňků a příslušenství.

Plusy:
Schopnosti, prostorný interiér, ceny.


Minusy:
Hlučnější motor, pouze jeden motor v nabídce.

Související články