TV Barrandov musí uvést na pravou míru tvrzení o Národním divadle

TV Barrandov musí uvést na pravou míru tvrzení o Národním divadleNové
Domov

Národní divadlo versus Soukup

Echo24

Provozovatel Televize Barrandov musí v pořadech Moje zprávy a Týden s prezidentem uvést na pravou míru informace, které ředitel televize a moderátor Jaromír Soukup zveřejnil v souvislosti s Národním divadlem (ND). Takzvané právo na uveřejnění odpovědi přiznal divadlu soud. Informoval o tom mluvčí ND Tomáš Staněk. Soukup se zmiňoval o „výletu“ zaměstnanců divadla a také tvrdil, že instituci klesla návštěvnost. Vyjádření TV Barrandov ČTK zjišťuje.

Obvodní soud pro Prahu 5, který o žalobě ND rozhodoval, vydal takzvaný rozsudek pro uznání. Žalovaná společnost Barrandov Televizní Studio se totiž na výzvu soudu ve stanovené třicetidenní lhůtě k žalobě nevyjádřila. Proti rozsudku pro uznání se nelze odvolat. Odvoláním lze případně napadnout jen to, že nebyly splněny podmínky pro vydání tohoto typu verdiktu.

Soukup podle Staňka řekl letos 16. června v pořadu Moje zprávy, že 38 zaměstnanců divadla vyrazilo za peníze ND na výlet. Obdobně hovořil o čtyři dny později v Týdnu s prezidentem. Divadlo se proti tvrzení ohradilo. V roce 2017 sice skutečně zakoupilo 38 vstupenek do milánské La Scaly, ale na objednávku a náklady mecenášů ND, kteří si uhradili plnou cenu, uvedl mluvčí.

Mecenášský klub založilo divadlo před deseti lety. Mecenáši divadlu ročně přispívají finančními dary ve výši 2,33 milionu korun a ND jim za to na jejich náklady nabízí různé aktivity včetně návštěv zahraničních operních domů.

„Napadání mecenášství nejen poškodilo značku Národního divadla, ale ohrožuje fenomén osobní filantropické podpory, spojený již s veřejnými sbírkami na založení Národního divadla před 150 lety,“ řekl k tomu ředitel divadla Jan Burian.

Právě Buriana rovněž Soukup zmínil, když uvedl, že po jeho nástupu poklesla divadlu návštěvnost. Nyní musí podle verdiktu zveřejnit, že to není pravda.

Televizi Barrandov před časem zažalovala i Česká televize (ČT) a soud jí nepravomocně přiznal nárok na omluvu za Soukupovy výroky o jejím hospodaření. ČT poukazovala na to, že tvrzení zasáhla do její dobré pověsti.

Dále čtěte: Soukup bude premiér. Na Barrandově chystají nový sitcom

Související články