Lidé v Ostravě se bouří proti nové tramvajové trati. Chtějí radši ekologické autobusy

MHD V OSTRAVĚ

Lidé v Ostravě se bouří proti nové tramvajové trati. Chtějí radši ekologické autobusy
Domov

Echo24

Lidé, kteří nesouhlasí se záměrem ostravského magistrátu vybudovat novou tramvajovou trať v částech Poruba a Pustkovec, požadují místo toho využití ekologických autobusů. Řekla to v pondělí Markéta Vysloužilová, právnička, která zastupuje nespokojené obyvatele. Vysloužilová v pondělí hovořila při veřejném projednání záměru, které nařídil Moravskoslezský kraj. Plánovaná trať má měřit zhruba tři kilometry, má mít šest zastávek a její vybudování by stálo odhadem 700 milionů korun.

"Důrazně žádáme, aby místo drahé a neekologické stavby tramvajové trati byly zavedeny například elektrobusy nebo autobusy na vodík. Moderní autobusy na alternativní pohon nevyžadují obtěžující rekonstrukci a rozšiřování komunikací a jejich provoz, na rozdíl od tramvají, povede ke snížení koncentrace benzo(a)pyrenu v ovzduší," uvedla.

Tramvajová trať s šesti bezbariérovými zastávkami má vést od restaurace Slovan okolo obchodního centra Duha až po hypermarket Globus. Má ale mnohé odpůrce a vznikla proti ní i petice, kterou podepsalo okolo 5000 lidí.

Náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová v pondělí na projednání uvedla, že projekt je zařazen v dlouhodobých strategických plánech města. "Dlouhodobým cílem města je posílení páteřní tramvajové dopravy a veřejné dopravy jako celku," uvedla. Podle ní má být kvalitní veřejná doprava alternativou pro automobilovou dopravu. "Snažíme se trať realizovat jako moderní. Ostrava není jediným městem, které připravuje rozvoj tratí do už zastavěných území. V Česku takto bude postupovat například Praha, Brno Olomouc," řekla.

Ředitel technického úseku Dopravního podniku Ostrava uvedl, že projekt reaguje na vyšší poptávku po veřejné dopravě v dané lokalitě. "Autobusy by na to nestačily, metro by bylo neefektivní," řekl. Dodal, že postavením trati ubude autobusů, které tak podle něj v této oblasti najezdí zhruba o 1600 kilometrů méně.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.