Tři nejčastější výmluvy pojišťoven, aby po autonehodě nemusely platit

Tři nejčastější výmluvy pojišťoven, aby po autonehodě nemusely platitKOMERČNÍ SDĚLENÍ 2
INZERCE
Sdílet:

V České republice se denně přihodí stovky nehod. Bohužel mnoho řidičů, kteří si poctivě platí povinné ručení, případně havarijní pojištění, nedostanou odškodnění, na které mají po autonehodě nárok. Pojišťovny totiž téměř vždy přijdou s argumenty, kterými si obhajují krácení či dokonce úplné zamítnutí pojistného plnění. Použité argumenty jsou však mnohdy účelové a jedná se spíše o výmluvy. Jaké jsou 3 nejčastější?

Staré díly byly nahrazeny novými

Jako nejčastější výmluvu, kterou zaznamenává společnost Vaše nároky.cz z při zastupování poškozených ve sporech proti pojišťovnám, je tzv. amortizace. V těchto případech dle pojišťovny dochází k oprávněnému krácení pojistného plnění z důvodu, že došlo k údajnému obohacení řidiče tím, že byly do jeho auta po havárii namontovány nové díly, i když ty poškozené byly již několik let staré.

„Jedná se o nesmyslnou výmluvu. Automobil, který byl nabouraný, již nikdy nebude mít na trhu takovou hodnotu, jako před nehodou. O obohacení proto nemůže být řeč,“ upozorňuje právník Novák z Vaše nároky.cz a dodává, že by si klienti pojišťoven neměli nechat takovéto krácení pojistného plnění líbit.

Nehoda se nestala tak, jak řidič popsal

Další častou výmluvou, kdy většinou pojišťovna zcela zamítne vyplatit za autonehodu odškodnění, je, že k poškození automobilu údajně nemohlo dojít způsobem, který řidič popsal. Argumentace výsledku šetření pojišťovny však často stojí pouze na stanovisku likvidátora a nebere v potaz další aspekty, jako jsou výpovědi svědků, zápis od policie apod.

Řidiči se znají, nic nezaplatíme

Méně častou výmluvou, o to však absurdnější, je nezaplacení pojistného plnění pouze z důvodu, že se účastnici nehody navzájem znají. Pojišťovna tak automaticky klienta podezřívá, že byla cela nehoda předem naplánovaná a došlo k pojistnému podvodu.

„Pojišťovna nemůže zamítnout vyplacení pojistného plnění jen proto, že se účastníci nehody znají. V takovém případě by pak pojištění na menších vesnicích ztrácelo smysl. Nedávno jsme například dořešili případ, kdy do sebe v malé vesnici narazily dvě auta. Pojišťovna zamítla vyplatit peníze a odvolávala se na přátelské vztahy mezi účastníky nehody. Řidič, který se na nás obrátil o pomoc, sice přiznal, že druhého řidiče skutečně zná, dodal ale, že stejně tak zná i všechny ostatní obyvatele této vesnice. Argumentace pojišťovny tak byla čistě účelová a nám se podařilo řidiči odškodnění za autonehodu získat,“ popisuje právník z Vaše nároky.cz.

Jak postupovat, pokud s pojišťovnou nesouhlasíte?

  • Proti rozhodnutí pojišťovny se odvolejte. Vypište všechny důvody, které argumentují proti výsledku šetření a podložte je důkazy.

  • Pokud pojišťovna plnění krátí či zamítá i po odvolání, nebojte se odvolat znovu. Pojišťovny často pouze klienta zkouší, zda vytrvá.

  • Jestliže pojišťovna odmítá plnit i po několika urgencích, obraťte se na právníka nebo na specializovanou společnost Vaše nároky.cz, u které za právníka neplatíte. 

 

Sdílet:

Hlavní zprávy