Dacia Lodgy: Prostor za pár korun

Dacia Lodgy

Dacia Lodgy: Prostor za pár korunautotest 10
Auto
Sdílet:

Už jsme sice psali, že zájem většiny se od vozidel MPV přesunul k SUV a různým crossoverům, ale ve třídě stále zůstává pár vozů, které vynikají hlavně poměrem cena/prostor. Lodgy jim vládne. Z počtu vozidel této rumunské (pardon, francouzské) značky na silnicích je patrné, že je u nás dost lidí, kteří umějí ocenit jednoduchost, prostornost a využitelnost modelové řady, začínající u malého Loganu, pokračující přes velmi oblíbený a nečekaně schopný Duster a konče třeba u Lodgy. Právě tu jsme ve výbavě Stepway vyzkoušeli.

Vyšší výbava Stepway hraje tak trochu na „outdoorovou“ notu, oblíbenou písničku mnoha výrobců aut. Kromě koženého volantu a zadních parkovacích senzorů k nižším výbavám přidává i snadno rozeznatelnou černou plastovou ochranu karoserie.

Jakmile usednete do Lodgy, překvapí vás svou prostorností. Ostatně na ni je i zaměřená – v nabídce je pěti- i sedmimístná verze, přičemž základní pětimístná nabízí 827 až 2617 litrů prostoru. Čísla sama o sobě možná tolik nenapoví, v praxi to ale znamená, že do Lodgy naložíte všechno možné včetně skutečně rozměrných předmětů. Je prostě takovým osobním stěhováčkem, na což domácí publikum slyší. Jenže používání vozu není jen otázka přesunů ohromných věcí, takže nás zajímá i celková využitelnost a prostor interiéru. V tomto ohledu Lodgy nezklame – místa je dost pro hlavu, ramena i nohy, a to na všech sedadlech (s limitem ve třetí řadě). Dobře rozmístěné a objemné odkládací prostory celkové variabilitě jen přitakávají.

Lodgy Stepway je možné pořídit s naftovým a benzinovým motorem. Oba si zaslouží doporučení. Testovaný 1.3 TCe má turbo i přímý vstřik paliva a nabízí výkon 130 k a 240 Nm točivého momentu. To znamená průměrnou dynamiku (zrychlení na stovku zabere 9,3 s) a při běžném používání také příjemnou spotřebu kolem 6,5 l / 100 km. K motoru není moc co dodávat, má projev běžného malého čtyřválce, který ničím neurazí, ale ani nezaujme.

Jízda s Dacií Lodgy připomíná dobu před deseti lety, a to nejen řazením šestistupňové převodovky vyžadujícím cit, ale i poněkud vláčným řízením se zřetelnými zásahy posilovače. V realitě dnešních moderních vozů je tento oldschoolový pocit dokonce příjemný, navíc s přihlédnutím k faktu, že Dacia je zcela čitelná, nezáludná a snadno manévrovatelná. Štědré prosklení zajišťuje dobrý výhled do všech směrů, zadní parkovací čidla usnadňují parkování a podvozek (vpředu vzpěry McPherson a vzadu vlečená náprava ve tvaru písmene H) čitelně a docela komfortně překonává nerovnosti. Lodgy vás nevytřese, zvládne i polní cestu, přitom ničím neotravuje. Jednoduché, přiměřeně komfortní auto, jehož jedinou zřetelnější slabinou jsou dost nepohodlná sedadla. Stačí strávit na cestě víc hodin a vaše záda to zaručeně pocítí – tvrdé plasty nebo staromódní budíky, rádio či přepínače nevadí, ale investice do lepších sedadel by se určitě vyplatila.

Další věcí, na kterou zákazníci Dacie slyší, je cena. Ostatně i Lodgy je skutečně levná. Základní verzi Ambiance koupíte v pětimístné verzi již za 289 900 Kč, testovaná Stepway stojí 352 900 Kč (příplatek za sedm míst je 18 000 Kč). Nutno dodat, že v této výbavě už najdete vše potřebné včetně audiosystému (vzhledem k jeho kvalitě nemá cenu ho zapínat), klimatizace, tempomatu, mlhovek či elektricky ovládaných oken vpředu i vzadu.

Dacia Lodgy je sympatická tím, že si (stejně jako všechny ostatní modely značky) na nic nehraje. Je autenticky jednoduchá, levná, nenáročná a nečekaně prostorná a schopná. Vzhledem k její ceně je dobrým multifunkčním vozem pro nenáročné, vhodným pro cesty za dobrodružstvím i převoz zboží po okolí.

Plusy:
Prostornost, variabilita, cena.


Minusy:
Sedadla, dynamika, zastaralý interiér.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články