Mafra se ČT neomluví: Dvořák vyvolává dojem spiknutí
Spor médií
Vydavatelství Mafra odmítlo požadavek České televize na omluvu za článek s titulkem „Přes ČT se praly peníze“, který ředitel televize Petr Dvořák označil za zavádějící. Veřejnoprávní televize chce omluvu na titulní straně, jinak zvažuje žalobu. Podle Mafry šlo o standardní text a Dvořák by prý měl spíše komentovat jeho obsah než vyvolávat dojem, že se ČT stala obětí spiknutí.
„Článek v deníku Mladá fronta Dnes vznikl jako standardní investigativní text, ale bohužel z vystupování pana generálního ředitele Dvořáka se nemůžeme ubránit dojmu, že jeho záměrem, spíše než se věcně vyjádřit k informacím v článku uvedeným, je vyvolat dojem, že Česká televize je obětí nějakého spiknutí,“ stojí ve stanovisku vydavatelství Mafra.
Mafra odmítá nařčení z použití zavádějícího či přímo lživého obsahu, když je podle ní v článku jasně uveden podtitulek „Podnikavci zneužili Českou televizi. Se sponzoringem pořadů nabízeli snížení daňového základu“ a dále pak v textu „Česká televize se patrně stala obětí podvodu.“ Navíc se v textu objevují citace přímo od vedení ČT.
Čtěte také: Šéf ČT: Chceme od Mafry omluvu na titulce. Jinak bude soud
„Z výše uvedených důvodů musíme výzvu k uveřejnění omluvy jako zcela nedůvodnou odmítnout, neboť k neoprávněnému zásahu do práv České televize nedošlo,“ uzavírá vyjádření vydavatelství Andreje Babiše.
Česká televize žádá omluvu na titulce MF Dnes za článek s inkriminovaným titulkem „Přes ČT se praly peníze“, který vyšel na první straně 1. dubna, a to ve stejném rozsahu. Pokud omluva nevyjde, ČT se hodlá domáhat nápravy soudně. Na jednání Rady ČT to ve středu řekl generální ředitel televize Petr Dvořák.
Čtěte také: Rasismus a dobrá služba majiteli. Hnus kape z MF DNES
Televize titulek označila za zavádějící. „Celkově nás MF DNES zatáhla do kauzy, se kterou nemá ČT reálně nic společného,“ řekl Dvořák. Ve zprávě se hovoří o daňových podvodech, do nichž nebyla ČT zapojená. MF DNES upozornila na případ, ve kterém firmy zprostředkovávající sponzoring na ČT, tedy uvedení jmen firem před začátkem pořadu, údajně vystavovaly klientům faktury na vyšší částky, než kolik samy za sponzoring televizi platily.