Pepsi se po 18 letech mění. Novou láhev uvidíme první v Evropě
Nápoj Pepsi mění láhev, její design posoudí zákazníci v Česku a na Slovensku jako první v Evropě. Autorem nové láhve s motivem vrutu či spirály je devětatřicetiletý Ital Mauro Porcini, kterého společnost PepsiCo najala v roce 2012 na pozici šéfdesignéra.
Skleněnou láhev o objemu 0,25 litru vytvořil v rámci dlouhodobé snahy o proměnu značky, jde o první výraznější zásah do láhve od roku 1996.
Pepsi nemá jednotný obal pro celý svět, už loni se poprvé po 16 letech měnila podoba plastové láhve ve Spojených státech, i tam se pracuje s motivem vrutu.
Úprava skleněné láhve se představuje v Česku a na Slovensku jako v prvních zemích Evropy. Neprodává se volně v obchodech, ale pouze v restauracích.
Konkurenční nápoj Coca-Cola letos stáhl z českých restaurací ikonickou lahvičku o objemu 0,2 litru. Údajně kvůli nařízení Evropského parlamentu, podle něhož se přísněji kontrolují povinné informace na obalech. Všechny údaje by se nevešly ani na případnou papírovou etiketu, kterou láhev s vystouplým nápisem do té doby vůbec neměla. Náhrada za stažené láhve má zároveň o decilitr zvětšený objem.