Audi A6: Je vůbec větší Audi třeba?

Audi A6

Audi A6: Je vůbec větší Audi třeba?autotest 10
Auto
Sdílet:

Audi se během minulého roku rozjelo a na trh přináší jednu novinku za druhou. Aktuálně jsme pro vás vyzkoušeli nový sedan vyšší střední třídy v podobě Audi A6 páté generace.

Premiéra novinky proběhla vloni v Ženevě, na trh vůz dorazil společně s velkým SUV Q8 počátkem srpna 2018. Už na první pohled je patrná příbuznost s dříve představenou vlajkovou lodí v podobě A8. Co se týče designu, oba vozy jsou jen stěží rozeznatelné (a navíc současné Audi A6 vyrostlo, takže se větší A8 přiblížilo), mají podobnou techniku, a dokonce i interiér.

Je to dáno i tím, že základem obou automobilů je platforma MLB Evo, určená pro koncernové modely s podélně uloženými motory. Technologicky je vůz na výši, o čemž napovídá i použití 48V palubní sítě. Ohromné množství nejrůznějších asistentů, technických vychytávek a funkcí, jejichž výčet by vydal na menší publikaci, totiž vyžaduje pořádné napětí. Když si dostatečně připlatíte, což u Audi není žádný problém, můžete mít například adaptivní vzduchový podvozek, řízení zadních kol, adaptivní diodová světla, systém nočního vidění nebo systém téměř autonomního řízení.

Vnitřní prostor nového Audi A6 připomíná vlajkovou loď v každém ohledu. Hledat rozdíly je těžké, protože tu na první pohled žádné nejsou. Pohled do tabulky čísel však naznačuje, že interiér A6 je prostě o něco menší. To ale neznamená, že by to vadilo. Člověk je obklopen velmi kvalitními povrchy a materiály, takže se rozhodně cítí dobře. A hodně technicistně.

Nový koncept ovládání MMI už jsme zažili v několika automobilech a bohužel i u nového Audi A6 platí, že je spíš krokem zpět. Uznáváme, že sice vypadá cool, ale jeho ovládání přes různá menu a displeje je velmi složité, a to zejména při nastavování běžných věcí při jízdě. Proč někdo „vylepšuje“ něco, co vždycky fungovalo, navíc způsobem, který při následném ovládání vyžaduje mnohem víc pozornosti, než tomu bylo dřív? Zrušení téměř všech tlačítek ve prospěch citlivých displejů vyžadujících zvyk způsobilo hlavně to, že při jízdě budete využívat autonomní funkce vozu víc, než je zdrávo.

Pod kapotou Audi A6 zatím našla místo sestava přeplňovaných čtyř- a šestiválců, přičemž testovaný vůz využíval sílu nejvýkonnějšího naftového motoru 3.0 TDI, nabízejícího 286 k a 600 Nm točivého momentu. Důstojné hodnoty, zejména papírově: zrychlení na stovku za 5,5 s, maximální rychlost 250 km/h. V praxi je to bohužel o něco horší, a to kvůli nastavení elektroniky motoru a automatické převodovky, která akceleraci omezuje. I když sami podřadíte, vůz se zrychlováním chvilku váhá. A to je zejména při vjezdu do křižovatky a nutnosti rychlejší reakce nepříjemné. Jakmile se motor dá naplno do práce, jeho dynamika je skvělá, a navíc doprovázena příjemným zvukovým projevem. Nové modely Audi, potažmo VW, se staly prvními příklady toho, jak nešťastně nesmyslné emisní normy degradují některé schopnosti automobilů. Pokud budete jezdit běžným tempem a nepotkáte rychlé autobahny, dá se jezdit se spotřebou kolem 9 l / 100 km. V případě svižnějšího tempa spotřeba stoupá na zhruba 12–13 l / 100 km, což je vzhledem k nemalé hmotnosti (1,9 tuny včetně řidiče) technikou prošpikovaného sedanu a jeho dynamice v pořádku.

Testovaný vůz nebyl z nejlevnějších. Už ceníková cena modelu A6 Limuzína 50 TDI, jak se nejsilnější naftová verze označuje, činí 1 653 900 Kč. To by ještě šlo, ale jak již bylo naznačeno, příplatků je mnoho – v tomto případě zvýšily cenu téměř na 2,8 milionu korun. Součástí příplatků byl ale například vzduchový podvozek, zajišťující příjemný plavný komfort, ale i skvělou směrovou stabilitu, nebo systém natáčení zadní nápravy, přinášející v zatáčkách neutrální chování. I když chyběla zpětná vazba od řízení, vůz se choval velmi čitelně a sebevědomě, a to téměř za všech podmínek.

Audi A6 se chová neutrálně, možná až nudně. Je ale rychlé, kvalitní, má dobrou spotřebu a vysokou míru pohodlí. Nevidíme důvod, proč utrácet za větší A8, když A6 je jen o něco menší, a navíc o něco málo rychlejší.

 

Plusy:

Komfort, stabilita, pružná dynamika, spotřeba.

Minusy:

Ovládání MMI, zdlouhavé reakce motoru a převodovky.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články