OBRAZEM: Žižkovské nádraží se zázračně promění. Podívejte se

REKONSTRUKCE

OBRAZEM: Žižkovské nádraží se zázračně promění. Podívejte seNOVÉ
Vizualizace nové podoby nádraží Foto:

FOTO: Sekyra Group

8
Domov
Echo24
Sdílet:

Nákladové nádraží Žižkov se má v budoucnu stát místem významným pro celou Prahu. Vzniknout by zde mělo nové školské zařízení, sídlo Národního filmového archivu, přesunout by se sem mělo i známé kino Ponrepo. V okolí nádraží má pak vzniknout i nová bytová zástavba a parky. Dopravní spojení do nového centra kolem této kulturní památky pak zajistí nová tramvajová trať.

Na rekonstrukci a úpravách nádraží se má podílet řada institucí včetně českého ministerstva kultury. V pátek došlo k podpisu memoranda, v němž se zúčastnění zavazují ke zpracování projektů do příštích dvou let, jak informoval ministr kultury Lubomír Zaorálek (ČSSD).

„Úpravy povedou ke vzniku zřejmě největšího uzavřeného veřejného prostoru s přiléhajícím náměstím a parkem v Praze. Výsledkem naší spolupráce bude vytvoření kulturně-společenských prostor celoměstského významu,“ uvedl Luděk Sekyra, předseda představenstva společnosti Sekyra Group, která se má na rekonstrukci podílet.

Současný stav nádraží
Současný stav nádraží Foto:

FOTO: Sekyra Group

Při přeměně budovy bývalého nádraží na moderní centrum se připravuje také vybudování nového školského zařízení. Čelní budova má být využita pro NFA, který do nového sídla přesune odborná pracoviště, knihovnu a Kino Ponrepo.

Foto:

FOTO: Sekyra Group

Dohodu o dalším využití budovy Nákladového nádraží Žižkov schválili pražští radní letos v lednu. Samotné majetkové řešení podle radního Jana Chabra (TOP 90) přijde na řadu zřejmě v roce 2022. Město v minulém volebním období schválilo, že rozsáhlou funkcionalistickou budovu odkoupí samo, nové vedení však s ohledem na nutné náklady na rekonstrukci přišlo s plánem spoluvlastnictví.

Samotný objekt má podle radního Chabra rozlohu asi 60 000 metrů čtverečních. Dodal, že náklady pro město na odkup části, kterou by mělo využívat, budou zřejmě zhruba třetinové proti původně plánované částce na odkup celé budovy. Tu určil posudek na 660 milionů korun.

Osud nádraží, které přestalo fungovat v roce 2002, se řeší roky. Původně mělo ustoupit výstavbě, po tlaku aktivistů z demolice sešlo. Podle studie Institutu plánování a rozvoje (IPR) by na okolních pozemcích měla v budoucnu vzniknout čtvrť pro až 15 000 obyvatel.


Čtěte dále: Kvůli pádu trojské lávky jsou obžalováni její autor a bývalý vedoucí oddělení mostů

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články