Audi S6 Avant. Správná verze velkého kombi

Audi S6 Avant. Správná verze velkého kombi 11
Auto
Sdílet:

Ne nadarmo je prémiové kombi vyšší střední třídy se silným motorem pro mnohé v oblasti mobility splněným snem. Upřímně, všichni, kdo uvažují tímto směrem, mají pravdu – Audi S6 je toho jasným důkazem.

Abychom se v tom trochu zorientovali, je dobré si uvědomit, že prémiové automobilky už nějaký čas používají ve svých modelových řadách určitý systém. Jsou zde základní modely (nejčastěji sedany, kombi či kupé) s různými motorizacemi (většinou benzin, nafta, případně hybrid) a potom výkonnější verze, odvozené od výše zmíněných.

Ty se zpravidla dělí do dvou úrovní. V případě Audi se hierarchie dá rozlišit právě písmenným (a případně číselným) označením. Výkonnější verze běžných modelů jsou značeny jako S, ty ještě ostřejší a výrazněji „vyladěné“ jako RS. Číslo pak určuje modelovou řadu – v případě S6 se tedy bavíme o vozidlu vyšší střední třídy s výkonnějším motorem a dalšími úpravami, kterými se odlišuje od „obyčejných verzí“. Nad S6 je ještě RS6, jejíž test už jste si na těchto stránkách mohli přečíst.

Důležité je prakticky jen sdělení, že v mnoha případech prostě platí, že to nejsilnější není vždy to nejlepší – RS6 je sice vesmírná raketa na kolech, ale zase má velmi drahý servis, a jakkoli je její projev impozantní, pro běžné používání je vlastně zbytečná. Proti tomu S6, která se v aktuální generaci v Evropě prodává pouze s naftovým třílitrem, je ideální verzí modelu Audi A6.

Testované Audi S6 v provedení Avant (tedy praktické kombi) jsme důkladně vyzkoušeli při dlouhé a náročné cestě Itálií o celkové délce 3300 kilometrů. To už se ukážou i detaily, které by jinak možná unikly pozornosti. První dojmy? Efektní, lehce rozšířená karoserie konzervativních hranatých tvarů na sebe všude strhává velkou pozornost. A oprávněně – velké kombi vypadá zkrátka skvěle. Vynikají efektní účinné matrix světlomety, velká kola, ostré hrany, tradiční linie, zadní LED světla i vyvážené proporce.

Interiér je tradičně na vrcholu z hlediska funkčnosti, estetiky a kvality. Zaměření na technicistní prvky je vítané, stejně jako dost propracované ovládání prvků a snadná orientace v jednotlivých systémech. Hlídání v pruzích i stop/start systém lze vypnout efektivně rychle, všechno ostatní funguje dobře. Výjimkou je občasný chybný výklad jízdní situace pre-crash systémem – je fakt dost nepříjemné, když vás auto vyděsí akustickým a vizuálním výstražným systémem a do toho vám zaflekuje brzdy v situaci, o níž máte normální přehled. Ruku na srdce, auto by nikdy nemělo sahat do řízení či pedálů. Velkorysý vnitřní prostor, účinná klimatizace, slušná navigace – to vše čekáte. Méně už nepříliš pohodlná zadní sedadla. Na druhou stranu potěší ohromný zavazadlový prostor s objemem 565 litrů.

Zásadní je pohon. Benzinová verze nám trochu chybí, na druhou stranu motor 3.0 TDI ve spojení s pohonem všech kol a osmistupňovou převodovkou tiptronic je zcela v pořádku. Výkon 349 koní a 700 Nm znamená schopnost zrychlit na stovku za 5,1 s a maximální rychlost 250 km/h. Opravdu není třeba víc, S6 jede při hmotnosti 2,1 tuny tak akorát, je stabilní, čitelná a docela obratná. Motor je kultivovaný a příjemný, zvenku zamrzí jen falešné plastové koncovky výfuků – to na svém drahém überkombi snad nechce nikdo. Podvozku není moc co vytknout, systém natáčení zadních kol trochu pomáhá obratnosti, ale nutný není. S6 je kultivovaný dálniční expres, co zvládne projet Evropu se spotřebou kolem 10 litrů na 100 km (i při velkých rychlostech) a člověka si hýčká kvalitním audiem, stabilitou a přirozenou sebejistotou. Za celkové sladění všech prvků dostává vysoké hodnocení, a to zcela oprávněně.

Normální Audi A6 Avant začíná na 1,5 milionu Kč, S6 stojí minimálně o půl milionu víc, se slušnou výbavou se dostanete na 2,5 milionu Kč. A ne, není to moc – je to prostě aktuální cena za vysokou úroveň luxusu a výkonu v podání multifunkčního kombi vyšší střední třídy od prémiové značky, která má aktuálně asi nejzajímavější nabídku modelů z velké německé trojky.

 

Plusy:

Motor, pohon, podvozek, interiér.

Minusy:

Bezpečnostní systémy, falešné koncovky výfuku.

 

Sdílet:

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články