„Skutečně skandinávské není nic.“ Reklama aerolinek rozpoutala bouři na sítích

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

„Skutečně skandinávské není nic.“ Reklama aerolinek rozpoutala bouři na sítíchNOVÉ
Záběr z nově zveřejněné verze reklamy Foto:

FOTO: printscreen Youtube/SAS – Scandinavian Airlines

2
Panorama
Echo24
Sdílet:

Reklama Skandinávských aerolinií (SAS), v které na začátku zazní, že skutečně skandinávského není vůbec nic, vyvolala bouři na sociálních sítích. Ta nakonec vedla k tomu, že aerolinky video stáhly. Reklama se totiž podle nich stala terčem útočné kampaně, která její myšlenku „ukradla“ a překroutila pro svou potřebu, píše server The Local.

Reklama pro skandinávské aerolinky pracovala s myšlenkou, že řada tradičně vnímaných skandinávských věcí se ve skutečnosti do Dánska, Švédska a Norska dostala ze zahraničí. Na úvod tak na otázku, co je skutečně skandinávské, odpovídá hlas ve videu, že „absolutně nic“.

Jmenuje například demokracii (dovezenou z Řecka), žitný chléb (dovezený z Turecka) či ve Skandinávii oblíbenou cyklistiku (Německo). Video mělo podle aerolinek vyjádřit myšlenku, že je vše ve Skandinávii inspirováno ostatními kulturami, tedy zdůraznit důležitost cestování, z něhož si domů přinesete to, co se vám líbí.

Foto:

Echo

Video se stalo terčem ostré kritiky na facebookových stránkách SAS. Uživatelé společnosti vyčítali, že poplivala vše skandinávské včetně samotných obyvatel.

V reakci na velké množství kritických příspěvků a podezření, že jde o koordinovaný útok, se rozhodla společnost video stáhnout.

„Při analyzování schématu a rozsahu reakcí jsme došli ke značnému podezření, že jde o online útok, a že nám kampaň byla ‚ukradena‘. Nechceme riskovat, že budeme platformou pro názory, které nesdílíme. Dočasně jsme proto video odstranili z našich sítí a v současnosti zvažujeme další krok,“ uvedly aerolinky v prohlášení s tím, že jsou „pyšné na naše skandinávské dědictví a hodnoty, které charakterizují naší otevřenou, rovnoprávnou a demokratickou společnost“.

Podle švédského deníku Aftonbladet k rozšíření videa přispěl prokremelský zpravodajský server Sputnik, k němuž doputovalo skrze švédské krajně pravicové weby.

Aerolinky se nakonec rozhodly, že video znovu zveřejní, tentokrát však v „kratší a jasnější verzi". Myšlenka kampaně byla totiž podle nich špatně pochopena.


Čtěte dále: VIDEO: Airbus představil letoun, kterému trup splývá s křídly

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Kola se točí naprázdno

KOMENTÁŘ

Před volbami málokterý politik činí velká rozhodnutí bez zřetele na reakci veřejnosti. Takže když se ministr dopravy Kupka rozhodne oznámit tři týdny před ...

00:06

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články