„Skutečně skandinávské není nic.“ Reklama aerolinek rozpoutala bouři na sítích

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

„Skutečně skandinávské není nic.“ Reklama aerolinek rozpoutala bouři na sítíchNOVÉ
Záběr z nově zveřejněné verze reklamy Foto:

FOTO: printscreen Youtube/SAS – Scandinavian Airlines

2
Panorama
Echo24
Sdílet:

Reklama Skandinávských aerolinií (SAS), v které na začátku zazní, že skutečně skandinávského není vůbec nic, vyvolala bouři na sociálních sítích. Ta nakonec vedla k tomu, že aerolinky video stáhly. Reklama se totiž podle nich stala terčem útočné kampaně, která její myšlenku „ukradla“ a překroutila pro svou potřebu, píše server The Local.

Reklama pro skandinávské aerolinky pracovala s myšlenkou, že řada tradičně vnímaných skandinávských věcí se ve skutečnosti do Dánska, Švédska a Norska dostala ze zahraničí. Na úvod tak na otázku, co je skutečně skandinávské, odpovídá hlas ve videu, že „absolutně nic“.

Jmenuje například demokracii (dovezenou z Řecka), žitný chléb (dovezený z Turecka) či ve Skandinávii oblíbenou cyklistiku (Německo). Video mělo podle aerolinek vyjádřit myšlenku, že je vše ve Skandinávii inspirováno ostatními kulturami, tedy zdůraznit důležitost cestování, z něhož si domů přinesete to, co se vám líbí.

Foto:

Echo

Video se stalo terčem ostré kritiky na facebookových stránkách SAS. Uživatelé společnosti vyčítali, že poplivala vše skandinávské včetně samotných obyvatel.

V reakci na velké množství kritických příspěvků a podezření, že jde o koordinovaný útok, se rozhodla společnost video stáhnout.

„Při analyzování schématu a rozsahu reakcí jsme došli ke značnému podezření, že jde o online útok, a že nám kampaň byla ‚ukradena‘. Nechceme riskovat, že budeme platformou pro názory, které nesdílíme. Dočasně jsme proto video odstranili z našich sítí a v současnosti zvažujeme další krok,“ uvedly aerolinky v prohlášení s tím, že jsou „pyšné na naše skandinávské dědictví a hodnoty, které charakterizují naší otevřenou, rovnoprávnou a demokratickou společnost“.

Podle švédského deníku Aftonbladet k rozšíření videa přispěl prokremelský zpravodajský server Sputnik, k němuž doputovalo skrze švédské krajně pravicové weby.

Aerolinky se nakonec rozhodly, že video znovu zveřejní, tentokrát však v „kratší a jasnější verzi". Myšlenka kampaně byla totiž podle nich špatně pochopena.


Čtěte dále: VIDEO: Airbus představil letoun, kterému trup splývá s křídly

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články