Rezignovala vlivná šéfka ruské redakce RT: „Už si s nimi nemám co říci“

VÁLKA A MÉDIA

Rezignovala vlivná šéfka ruské redakce RT: „Už si s nimi nemám co říci“
Maria Baronová. Foto: Ilya Voyager, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons
1
Svět

Echo24

Šéfredaktorka ruského vydání zpravodajské televizní sítě Russia Today (RT) Maria Baronová rezignovala na svou pozici na protest proti ruské invazi na Ukrajině. RT přitom tradičně razí putinovskou propagandu. Své rozhodnutí oznámila v interview ruského serveru Znak, který byl v mezidobí zastaven, obsah rozhovoru ale zachytila i jiná světová média.

Baronová se v něm nechala slyšet, že si s podporovateli útoku Vladimira Putina na Kyjev „nemá už co říci“. Už ve svém dřívějším příspěvku na sociální síti Telegram popsala putinovský režim jako „totalitní“ a život v něm jako „nekonečné peklo“. „Za tohle naši prarodiče nebojovali,“ uvedla. „A teď je zradili,“ dodala. Když Baronová v roce 2019 do stanice nastoupila, hovořilo se o ní často jako o opozici v rámci fungujících struktur.

Stanice RT se nedávno ocitla na sankčním seznamu Západu. Evropská unie v týdnu začala uplatňovat sankce proti sedmi ruským bankám, které v rámci postihů zaváděných v reakci na ruskou invazi na Ukrajinu vyloučila z mezinárodního platebního systému SWIFT. Zároveň zavedla další dříve schválená omezení včetně zákazu prodávat do Ruska eura či jakkoli se podílet na projektech spojených s Ruským fondem přímých investic (RDIF). Platit začal i zákaz šíření televize Russia Today (RT) a webu Sputnik kvůli jejich dezinformačnímu obsahu.