2 Snížení tarifů

Iniciativa chce „Andrejův tarif“. Za tři dny získala 15 tisíc lidí

, NOVÉ

Témata: ,

Iniciativa, která vznikla jako reakce na tweet Andreje Babiše o tarifech, získala za pouhé tři dny 15 000 zákazníků. Ti jsou nespokojení s tím, že musí platit skoro devítinásobek ceny, než jakou má ve smlouvě ministerstvo financí. Iniciátoři tak chtějí spojit co nejvíce lidí a pokusit se vyjednat pro obyčejné lidi příznivé podmínky.

Iniciativa Andrejův tarif byla založena pouhé dva dny po velmi komentovaném tweetu ministra financí Babiše, ve kterém se chlubí, jak dokázal zařídit výhodný tarif pro své zaměstnance. „Chceme sdružit běžné zákazníky českých mobilních operátorů a vyjednat pro ně snížení cen hlasových a datových mobilních služeb v Česku,“ řekli Radek Súkala a Karel Punčoch z iniciativy Andrejův tarif.

Súkala s Punčochem přitom vycházejí jak z cen tarifů vyjednaných ministerstvem financí, tak z obvyklých cen v jiných zemích Evropské unie. Babiš už ale dříve uvedl, že ovlivňovat tarify může pouze Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nebo Český telekomunikační úřad.

Autoři manifestu si také uvědomují, že ceny se budou vždy lišit jak pro obyčejné lidi, tak pro firemní zákazníky. „Nicméně až osminásobný rozdíl v cenách nelze ospravedlnit žádným z těchto argumentů,“ uvádějí autoři manifestu.

„Chápeme, že nelze po operátorech žádat, aby plošně snížili ceny na třetinu. Na druhou stranu ani snížení o pětinu oproti současnému stavu nepovažujeme za dostatečné. Chceme proto hledat cesty, jak bude možné ceny tarifů stlačit výrazněji dolů, aby byly spokojené obě strany,“ říká Karel Punčoch. Druhý z autorů Radek Súkala dodává, že pokud se s operátory nedomluví, chtějí se obrátit na úřady, zda se nejedná o kartel.

Oba společně dodávají, že rozhodně nemají nic společného s jakoukoli politickou stranou nebo hnutím. Jsou prý iniciativou naštvaných zákazníků tři mobilních operátorů. V názvu se pak snažili využít jméno ministra financí, který celou kauzu rozpoutal. „Zvolili jsme název Andrejův tarif, protože to bylo minulý týden téma, které hýbalo českou veřejností. S Andrejem Babišem ani jeho hnutím nespolupracujeme,“ řekli Pančoch se Súkalou.

To ale není zcela pravdivé. Echo24 totiž zjistilo, že Karel Punčoch je majitelem reklamní agentury Global Vision, která pracuje pro Nadaci Agrofert a mediální společnost MAFRA. Právě tyto subjekty patřily ještě donedávna Andreji Babišovi. Kvůli novému Zákonu o střetu zájmů je však musel ministr financí převést do svěřenského fondu. Právě Global Vision je majitelem internetové domény www.andrejuvtarif.cz.

Levné tarify pro ministerstva

Server Echo24 se zajímal, jaké ministerstvo si je schopné nejlepší tarify vyjednat. Z průzkumu nakonec vyplynulo, že stejné volání jako ministerstvo financí má i ministerstvo dopravy. Naopak nejlevnější data za volání, sms, mms i 3GB data má ministerstvo životního prostředí. Zaměstnanci ministerstev však maximálně za volání a datové služby zaplatí 225 korun, zatímco zákazník s běžným tarifem u jednoho ze tří velkých operátorů ČR platí nejméně o 500 korun více.

Čtěte také:

Šéf ANO radí lidem: Všichni si mohou vyjednat výhodnější tarify

Sobotkův volební slib: Mobilní tarify za tři stovky jako v Polsku

,

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.