Fundlift zažil úspěšný start. První projekt vybral 30 % částky

PRVNÍ INVESTIČNÍ CROWDFUNDING V ČR

Fundlift zažil úspěšný start. První projekt vybral 30 % částkyNOVÉ
Do řetězce s mexickou kuchyní Burrito Loco už lidé investovali téměř 900 tisíc korun a vybrali tak téměř 30 procent z cílové částky. Foto: FOTO: Burrito Loco
1
Domov
Echo24
Sdílet:

První investiční crowdfunding v Česku má za sebou první den a lze ho označit za úspěšný. Do řetězce s mexickou kuchyní Burrito Loco už lidé investovali téměř 900 tisíc korun a vybrali tak téměř 30 procent z cílové částky. „Reakce investorů předčila naše očekávání,“ říká ředitelka projektu Andrea Lauren.

„Od spuštění Fundliftu 31. května registrujeme opravdu obrovský zájem investorů, jejich registrace procesujeme kontinuálně, i přes noc. Odezva od investorů je báječná,“ pochvaluje si začátek unikátního projektu Lauren. Fundlift je dceřiná společnost skupiny Roklen a oproti jiným obdobným portálům liší tím, že nehledá dárce, ale investory, kteří tak mají šanci vložené peníze zhodnotit. Zájem byl přitom při startu platformy tak veliký, že platforma měla chvíli technické potíže.

Zatím jsou do projektu zapojeny dvě firmy – právě řetězec s mexickou kuchyní a projekt EnLog, která nabízí firmám unikátní technologii pro odhalení plýtvání energií spojenou s provozem osvětlení v budovách. Ten měl oproti Burrito Loco pomalejší start.

„Od vlastníků Burrito Loco jsme již dostali velmi pozitivní zpětnou vazbu,“ uvedla Lauren. Zakladatel EnLog je i přes menší růst investic také spokojený. „Poděkoval nám již za dobře odvedenou práci i za to, že jsme jej na zahajovací party večer před spuštěním propojili s několika profesionálními investory, kteří se v rámci kampaně na EnLog dívají, a které by jinak nikdy nedokázal oslovit,“ říká ředitelka Fundliftu.

Trošku jiné investice

V polovině června by se na platformě měly objevit minimálně další dva projekty, které podle Lauren budou objemem financování ještě větší. Fundlift má zájem do projektu zapojit firmy z různých oblastí výroby a služeb.

Fundlift nabízí nadějným projektům a firmám inovativní způsob financování a současně cenný marketingový kanál. Firmy mají možnost peníze na stránkách poptávat dva až tři měsíce. Pokud se požadovaná částka do té doby nevybere celá, peníze se vrátí investorům.

Roklen plánuje kolem projektu vybudovat unikátní investorskou komunitu. Ta by měla být kromě profesionálních investorů a bohatých soukromníků složená také z lidí bez zkušeností s investováním a zákazníků prezentovaných firem. Poptávat peníze skrze platformu současně může firma z jakéhokoli oboru.

Objem finančních prostředků získaných prostřednictvím crowdfundingu celosvětově roste. Zatímco v roce 2014 se jednalo o zhruba 16 miliard dolarů, loni to byl více než dvojnásobek. V Česku aktuálně fungují platformy jako Hithit či Startovač pomáhající s financováním především začínajícím firmám a startupům. Oproti Fundliftu je možné skrze ně peníze pouze darovat, nikoli přímo investovat.

Čtěte také: Roklen spustil Fundlift, první investiční crowdfunding v Česku

Rockaway a Roklen otevřou nadějným nápadům novou cestu k penězům

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články