„I vy můžete sedět.“ České dráhy využívají v reklamě Kajínka

Reklama Českých drah

„I vy můžete sedět.“ České dráhy využívají v reklamě KajínkaNOVÉ 2
Domov
Echo24
Sdílet:

České dráhy vybízejí se začátkem prázdnin své cestující k tomu, aby si k jízdenkám pořizovali i místenky. Na oficiální profil na Facebooku umístil státní dopravce reklamu, v níž nabízí možnost pořízení místenek zdarma, doplňuje ji nákresem zeleného tílka a sloganem „I vy můžete sedět“.

České dráhy se při tvorbě reklamy na svém facebookovém profilu inspirovaly vrahem Jiřím Kajínkem, který byl nedávno omilostněn prezidentem Milošem Zemanem. Pravomocně na doživotí odsouzený vrah totiž po svém propuštění předstoupil před novináře v zeleném tílku. Zelené tílko s logem Českých drah přitom ve čtvrtek využil český národní dopravce k tomu, aby propagoval možnost získání místenek na vnitrostátní spoje zdarma.

„Tato reklama je dělaná formou nadsázky. Jejím cílem je upozornit na to, aby si lidé, kteří vyrážejí vlakem na prázdniny, včas zarezervovali své místo v konkrétním vlaku. Budeme naše vozy posilovat o pět tisíc míst, ale potřebujeme vědět, na jakých spojích to bude potřeba. Máme omezený počet vagónů, proto nám včasné rezervace pomohou,“ sdělil deníku Echo24 mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Vlakový dopravce láká cestující na koupi místenky v eshopu s tím, že je zdarma. Ne vždy jsou však plánky vozů v aplikaci Můj vlak aktuální, proto může docházet ke komplikacím při rezervacích. Například v pátek 23. června byly na rychlíku Valdštejn, jedoucím po poledni z Turnova do Prahy, řazeny úplně jiné vozy než ty, které byly v plánku pro rezervaci.

„To se může stát. Provoz je živý a dynamický. Může to být způsobeno různými okolnostmi, takže například dojde k výměnu vagónů za jiné. Například minulý týden, když byly bouřky v Německu, nepřijely z Německa standardní vagóny, proto jsme na to museli operativně reagovat a vypravit soupravy v jiném složení. Jinak by měly vlaky zpoždění,“ dodal Šťáhlavský.

České dráhy čím dál častěji své příspěvky na Facebooku doplňují fotografiemi či videi. V pondělí například dráhy zveřejnily video, jak atlet Usain Bolt jede z Prahy do Ostravy vlakem Pendolino. Podle Šťáhlavského státní dopravce tyto příspěvky následně „sleduje a vyhodnocuje jejich úspěšnost“.

Na základě tohoto článku odeslal náš čtenář Milan Palák e-mail Českým drahám, v němž kriticky reaguje na reklamu se zeleným tílkem. „Vám není ani trochu trapně z reklamy adorující Jiřího Kajínka? Už dlouho jste podobným hnusem na sebe neupozornili. Morálka a slušnost jsou Vám pravděpodobně vzdálené,“ píše Palák v dopisu. Dále kritizuje dopravce za to, že radši využil peníze na nevkusnou reklamu namísto modernizace vlakových souprav.

České dráhy ovšem zareagovaly pouze na část e-mailu s tvrzením, že by za tuto reklamu zaplatily. „Můžeme Vás ujistit, že na propagaci zakoupení rezervací před nejvytíženějším víkendem jsme nezaplatili ani korunu, neboť vše vzniklo ve vlastní režii dopravce,“ napsaly České dráhy Milanu Palákovi.

Čtěte také: ČD zrušily miliardový tendr. Nikdo se nepřihlásil

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články