Hřibovo prý „naprosto fatální selhání“. Praha se v létě topí v uzavírkách, objížďkách a zácpách

ROZKOPANÁ METROPOLE

Hřibovo prý „naprosto fatální selhání“. Praha se v létě topí v uzavírkách, objížďkách a zácpách
Doprava v Praze. Foto: Štěpán Bradáč
1
Domov
Jan Hrdlička
Sdílet:

Vlastně nikudy se nedá projet bez problémů – tak by se dala popsat situace, na kterou si během léta stěžují mnozí obyvatelé Prahy a okolí. Letní doprava v metropoli zažívá jednu z největších krizí za poslední roky. Silnice jsou rozkopané na řadě míst současně, tramvaje stojí kvůli výlukám, metro má opakované uzavírky a náhradní autobusy se zasekávají v kolonách. Kritika míří především na primátorova radního pro dopravu Zdeňka Hřiba (Piráti), který se k situaci do doby vydání této zprávy nevyjádřil. Redakce jeho stanovisko doplní, pokud ho obdrží.

Podle předsedy pražského ANO Ondřeje Prokopa jde o „naprosto fatální selhání“ v koordinaci dopravních uzavírek. „Doprava bývá problémem v každém velkém městě a i v Praze jsme byli v historii svědky různých dopravních problémů a kolapsů, ale to, co se děje pod náměstkem Hřibem, tu ještě nikdy nebylo,“ řekl Prokop. Kritizuje, že se opakují stejné chyby: „Rozkope se páteřní komunikace a současně i objízdné trasy.“

Prokop konkrétně zmiňuje Plzeňskou ulici, která je zcela uzavřena, přestože nebyly dokončeny opravy v Holečkově a Peroutkově. Současně je mimo provoz i Karlovarská ulice, což odřízlo západní přístup do města. Dalším příkladem je podle něj „zásadní omezení magistrály u Muzea a současné zavírání metra C“. V tomto bodě upozorňuje na absurdní situaci. „Lidé, kteří jsou ochotni odložit auto a jet MHD, nemohou, protože je Hřib místo do metra posadí do náhradního autobusu, který stojí v zácpě na rozkopané magistrále,“ popisuje situaci.

„V minulosti bylo běžné, že se koordinaci dopravních uzavírek věnoval sám primátor. Dnes je to jeden velký chaos. Primátora Svobodu doprava v hlavním městě zjevně nezajímá a Zdeněk Hřib ji neřeší, protože točí infantilní videa ve sněmovní kampani a objíždí republiku ve snaze utéct z Prahy do sněmovny,“ dodává,

DPP a TSK: Práce jsou nutné, prázdniny jsou ideální čas

Jen během prázdninových měsíců čelí Praha desítkám stavebních zásahů do dopravní infrastruktury. K nejnáročnějším patří právě rekonstrukce Karlovarské ulice, která zcela uzavírá klíčový přivaděč do města ze směru od dálnice D6. Technická správa komunikací (TSK) argumentuje špatným stavem povrchu i nutností opravit odvodnění a tramvajovou trať.

„Budou se opravovat obruby, částečně i chodníky a také kompletně odvodnění, což jsou jak uliční vpusti, tak žlaby podél té komunikace,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková.

Objízdné trasy vedou přes Plzeňskou ulici – ta je však zároveň také rozkopaná. Rekonstrukce zde začala kvůli havarijnímu stavu plynovodu a na čas ulici zcela uzavře. Ve výsledku tak kombinace uzavírek znemožňuje plynulý příjezd do metropole z celého západu.

Nejde přitom jen o automobily. Dopravní podnik současně přistoupil k sérii výluk tramvajových a především i metropolitních linek metra. Linku C letos čeká rekordní počet omezení. Jen v srpnu je metro mimo provoz na úseku mezi Chodovem a Muzeem a o víkendu 9. a 10. srpna až po Nádraží Holešovice. Důvodem je modernizace zabezpečovacího zařízení, výměna pražců a pokračující rekonstrukce stanice Florenc.

Náhradní doprava je sice zajištěna, její efektivita je ale zpochybňována už samotnými cestujícími. Autobusy XC, které nahrazují metro, často uvíznou v týchž kolonách jako automobily. Výluky se současně dotýkaly tramvají v Nádražní, Svatovítské, Želivského nebo v centru města, kde se zároveň bourá podchod pod magistrálou u Muzea. Na řadě míst došlo ke zúžení jízdních pruhů či přeložení provozu do tramvajového pásu.

TSK argumentuje, že letní měsíce jsou pro práce vhodné, protože je na silnicích menší provoz. Podle kritiků se však příliš mnoho uzavírek soustředilo do příliš krátkého období.

Kolony v každém směru

Západní i severovýchodní vstupy do města jsou kvůli současným opravám omezeny. Opravy se týkaly a týkají také Cínovecké u D8, Kbelské, Radlické, Šárecké, Jaromírovy, Veletržní a dalších ulic. Tramvaje nejezdily například v Nádražní ulici na Smíchově, Svatovítské, Želivského nebo mezi I. P. Pavlova a Muzeem. Stanice metra Českomoravská zase oproti očekávání zůstane uzavřena až do roku 2026, stejné to bude se stanicí na Pankráci, kde se buduje přípojka pro budoucí metro D.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Na správné straně je dobře

KOMENTÁŘ

Kdysi jsme zde psali o povídce amerického blogera Scotta Alexandera (jmenuje se Sort by Controversial), z níž pochází pojem Shiriiny nůžky. Programátorka jménem ...

00:07

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články