VW Tayron: Hlavně hodně prostoru

AUTO

VW Tayron: Hlavně hodně prostoru
Na náš trh nedávno vstoupilo nové SUV od Volkswagenu. Foto: Volkswagen
10
Auto
Sdílet:

Na náš trh nedávno vstoupilo nové SUV od Volkswagenu. S podobnými rozměry a nabídkou motorů prakticky konkuruje Škodě Kodiaq, s níž také sdílí platformu. Jak funguje nové SUV s cenou od 999 000 Kč? Vyzkoušeli jsme verzi s nejsilnějším turbodieselem a pohonem všech kol.

Název Tayron používá Volkswagen již od roku 2018, kdy začal v Číně montovat a prodávat první generaci svého SUV určeného pro tamní trh. Co se týče tržního umístění, Tayron patří nad Tiguan a pod Touareg a prakticky nahrazuje Tiguan Allspace, stojící na prodlouženém rozvoru. I pro druhou generaci Tayronu platí, že hlavní devízou je vnitřní prostor. Doplníme, že vůz, který vidíte na fotografiích, se nově stal globálním modelem a vyrábí se v Německu, Mexiku a také v Číně.

Nový Tayron stojí na platformě MQB Evo, kterou v rámci koncernu využívá řada automobilů od Volkswagenu přes Cupru, Škodu až po Audi a Seat. V případě Tayronu má rozvor 2791 a celkovou délku 4792 mm. Karoserie s výraznými převisy vpředu i vzadu (až metr!) je vytvořena hlavně tak, aby uvnitř nabídla co největší objem využitelného prostoru. To znamená, že s využitím třetí řady sedadel lze využít 345 litrů prostoru, v případě běžného, pětimístného uspořádání to je 850 litrů a konečně při sklopení opěradel druhé řady vůz nabízí až 1905 litrů místa. Zavazadlový prostor má dobrý tvar a chytře využitelnou variabilitu (posuny a sklápění sedadel) a rozměrný náklad skutečně bez problémů pojme.

Vpředu se sedí velmi pohodlně hlavně díky sportovním sedadlům verze R-line, která rozhodně doporučujeme. Vzadu je dostatek místa zejména na nohy a hlavu, celková šířka 1853 mm klasicky trochu limituje využitelnost druhé řady, ale dva dospělí lidé se do auta usadí pohodlně.

Na pasažéry v přední části čeká průměrně zpracovaná kabina, která má dostatek různorodých odkládacích míst a samozřejmě displeje. Estetickou stránku jinak celkem běžné palubní desky narušuje zbytečně velký displej, který trčí uprostřed jako nějaký zapomenutý tablet. Opět připomínáme, že z hlediska bezpečnosti jsou mnohem lepší mechanické ovladače, které v případě moderních volkswagenů simuluje tak maximálně kontroverzní posuvná lišta v základně tabletu a tlačítka na volantu. Ta jsou dobrá k rychlé změně například nastavení průměrného audiosystému nebo tempomatu, ovšem otravné asistenční systémy je nutné řešit přes displej.

Oceňujeme, že volant má normální kulatý tvar, takže se s ním dobře pracuje. Pod kapotou Tayronu lze mít benzinové motory 1.5 a 2.0 TSI, a to včetně mildhybridní a plug-in hybridní varianty. Největší smysl pro rodinné SUV určitě představuje osvědčený motor 2.0 TDI, nabízený ve dvou verzích výkonu – 150 a 193 koní (doplňme, že nejsilnějším motorem v nabídce je čtyřválec 2.0 TSI s výkonem 265 koní). Testovaný vůz s motorem TDI zaslouží pochvalu za dobré odhlučnění (pomáhají i akustická skla) i pocitově slušnou dynamiku. Výrobce už nyní neudává hodnotu zrychlení, při hmotnosti necelých dvou tun je vůz schopný rozjet se na dostatečných 221 km/h. Turbodiesel slušně spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou DSG, které vyhovuje spíš klidnější jízdní styl v komfortním režimu, kdy lépe funguje i podvozek DCC s nastavitelnou tuhostí.

Jelikož testovaná verze R-Line jezdila na 20palcových kolech, úroveň komfortu nebyla stoprocentní zejména na příčných spárách či horších cestách. Jako tradičně proto doporučujeme o něco menší kola. Celková spotřeba? Výrobce slibuje 6,4 litru na 100 km, reálně se dá v pohodě jezdit za lehce přes 7 litrů na 100 km, aniž se člověk musí nějak omezovat. Takže v praxi příjemná hodnota.

Jak jsme již zmínili, Tayron se prodává od 999 000 Kč za verzi 1.5 TSI v základní výbavě Limited. Nabídky středních verzí jsou kolem 1,3 až 1,4 milionu korun plus výbava, lepší verze s příplatky přesáhnou hodnotu 1,8 milionu korun. Jsme rádi, že je Tayron stále nabízen s pohonem všech kol a motorem TDI, který je v tomto případě jasnou volbou…

Plusy:

Spotřeba, motor, vnitřní prostor.

Minusy:

Rušivý displej, rázy na nerovnostech.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Kola se točí naprázdno

KOMENTÁŘ

Před volbami málokterý politik činí velká rozhodnutí bez zřetele na reakci veřejnosti. Takže když se ministr dopravy Kupka rozhodne oznámit tři týdny před ...

00:06

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články