Genderoví aktivisté vítězí. Výrobce vložek Always odstraní ženský symbol na obalu

Genderová kampaň

Genderoví aktivisté vítězí. Výrobce vložek Always odstraní ženský symbol na obaluNOVÉ
Vložky Always Foto:

Ilustrační foto: Shutterstock

1
Svět
Echo24
Sdílet:

Z obalu hygienických potřeb značky Always zmizí symbol Venuše, který označuje ženské pohlaví. Výrobce, koncern Procter & Gamble, tak vyšel vstříc požadavkům transsexuálních aktivistů a lidí s odlišnou genderovou identitou, podle nichž nemusí menstruovat jen ženy, píše CNN. Krok drogistického giganta řadu dalších ale i popudil, kritici hovoří o poblázněném světě.

Mezi dalšími argumenty pro stažení symbolu kruhu s křížem nahoře patřil i výrok, že ne všechny ženy menstruují. „Chápu, že milujete ženskou pozitivitu, ale, prosím, chápejte, že jsou i muži, kteří menstruují, tak kdybyste prosím mohli něco udělat s tím symbolem ♀️ na obalu vložek, byl bych rád, nechci, aby se transsexuální muži cítili nedobře,“ vzkázal například před pár dny firmě jeden z uživatelů na Twitteru.

Krok Procter & Gamble je zatím posledním ze stále rostoucí řady snah velkých společností sladit svoji nabídku s požadavky a přáními lidí s jinou než heterosexuální orientací nebo odlišným genderovým sebeurčením. Podobná opatření dělají i firmy jako Lyft, Mastercard nebo Tinder.

„Always po 35 let oslavuje dívky a ženy a bude v tom pokračovat,“ uvedla firma ve svém prohlášení. „Současně se angažujeme v otázce diverzity a inkluze a neustále se snažíme porozumět potřebám našich zákazníků,“ dodává firma. Zatím nicméně není přesně jasné, kdy Procter & Gamble ke změně přistoupí.

Opatření má i své kritiky, vyjádřil se k němu například také místopředseda Starostů Petr Gazdík. „Tak přemýšlím, kdy z mé pěny na holení zmizí for men….ne všichni kdo se holí, jsou muži ...Svět se zbláznil….“ komentoval na Twitteru. S kritikou se přidalo i hnutí Trikolóra Václava Klause mladšího. „Příběhy genderového šílenství. Brzy i ve vašich drogériích,“ strefuje se do firmy. Za šílený označil nápad pražský zastupitel z ANO Patrik Nacher.

Schytalo to už Gillette

S dnešní složitou dobou se Procter & Gamble nepotýká poprvé. Na počátku roku 2019 uvedla firma kontroverzní reklamní spot na holicí strojky Gillette. Značka se ve videoklipu údajně vymezovala proti domácímu násilí, sexuálnímu obtěžování a dalším aspektům „toxického mužství“. Reklama reagující na kampaň #Metoo však u části mužů vzbudila nevoli.

Řada mužských diskutujících pod videem i na sociálních sítích označila reklamu za urážející a generalizující, někteří uživatelé dokonce vyzvali ostatní k bojkotu produktů Gillette. „Prodáváte holicí strojky a taháte do nich ještě politiku? Od vás už si nic nekoupím,“ zlobí se jeden z diskutujících pod videem. „Nejsme žádní násilníci a mlátičky, umíme se chovat,“ oponuje hlavnímu poselství jiný uživatel.

Čtěte také: Pomsta za „toxickou maskulinitu“? Firma vlastnící Gillette je ve ztrátě 121 mld. korun

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články